Legoland besøk

Hei folkens!
Jeg er akkurat kommet hjem igjen fra en liten svipptur med bil fra Tromsø til Frankfurt i Tyskland med bil ned og tilbake. Ca 3000km en vei…
Besøkte min søster som bor der. Og så stakk vi en liten snartur innom Legoland Deutchland (ved Günzburg) med det samme jeg var der nede. Har en nevø som også er veldig glad i LEGO og som har vært på Legoland i Tyskland ett par tre ganger…
På returen stakk jeg innom Legoland Billund.
Dette er mine første besøk på Legoland overhode og må si jeg er mektig imponert, selv om jeg har sett masse bilder fra Legoland på nettet så kan det jo ikke sammenlignes med å være der selv. Jeg var der kun for å se LEGO og ikke for å kjøre karusellene. For å rekke alt det i tillegg må man jo være der i flere dager!
Første intrykket av Legoland i Tyskland var at de ikke var så flinke til vedlikehold og renhold av LEGO-kreasjonene i Miniland delene. Var en god del som var deffekt, ting som var falt over ende eller brekt av og mye var skittent. Skitten kan nok komme av at de har hatt mye regn i området i det siste, så det var nok grunnen.
Miniland i Billund var av mye bedre kvalitet, der så alt nytt ut og jeg såg ikke noe som var veltet over ende eller knekt der. De har hatt en del regn der også, men det meste var rent og pent.
Tok selvsagt masse bilder fra begge parkene:
Legoland Deutchland bilder finner du her.
Legoland Billund bilder finner du her
Kjøpte selvsagt en del LEGO der også. 1Kg løse deler i Tyskland pluss en del annet nips. Samt 680g LEGO i løse deler i Billund pluss ett sett (siste de hadde i hyllen) med 10182 “Cafe Corner” samt ett 8145 “Ferrari 599 GTB”.
Cafe Corner har jeg allerede bygd opp og bildene fra byggingen finner dere her. Det var kjempemorro å bygge dette settet både fordi jeg fikk hjelp som dere ser, men også fordi dette var ett helt annerledes LEGO-sett enn andre jeg noensinne har bygget. Både i størrelse, antall klosser og i kompleksitet og detaljer. Fantastisk bygg!
Skulle egentlig tatt med meg ett sett med Eifeltårnet også med det samme, angrer nå at jeg ikke gjorde det. Men det kostet litt mye og jeg hadde allerede brukt mye penger på annet LEGO-stuff Smile
De hadde ikke inne noen av de andre “special” settene annet enn noen LEGO Factory sett. Men de var litt kjedelige.

Høres ut som at du hadde det bra. Smile
Selv har jeg bare vært i Billund og har dermed ikke opplevd dette med dårlig vedlikehold…
Høres ikke bra ut. Hadde de personale som gikk rundt og plukket opp søppel fra bakken i Günzburg?

F0NIX wrote:
Kjøpte selvsagt en del LEGO der også. 1Kg løse deler i Tyskland pluss en del annet nips. Samt 680g LEGO i løse deler i Billund pluss ett sett (siste de hadde i hyllen) med 10182 "Cafe Corner" samt ett 8145 "Ferrari 599 GTB". Cafe Corner har jeg allerede bygd opp og bildene fra byggingen finner dere her. Det var kjempemorro å bygge dette settet både fordi jeg fikk hjelp som dere ser, men også fordi dette var ett helt annerledes LEGO-sett enn andre jeg noensinne har bygget. Både i størrelse, antall klosser og i kompleksitet og detaljer. Fantastisk bygg! Skulle egentlig tatt med meg ett sett med Eifeltårnet også med det samme, angrer nå at jeg ikke gjorde det. Men det kostet litt mye og jeg hadde allerede brukt mye penger på annet LEGO-stuff Smile
Selvfølgelig Hadde de ikke Café Corner når jeg var der... Mad Det var det eneste jeg så frem til når jeg skule dit. Men nei. Fy og skam. Mad Det var verken Café Corner, Market Street, Eiffeltårn eller noe annet interessant når jeg var der. Jeg skulle ha spurt etter det.. Eller brutt meg inn på bakrommet.. Laughing