Legoesker

Et lite spørsmål…
Tar dere vare på alle eskene til legosettene dere kjøper?
Jeg har aldri likt å kaste esker, det enn er lego eller elektronisk utstyr (unntatt hvis det er standard brune esker i gigantisk format, til 28" TV o.l.)
Men disse Legoeskene får jeg fnatt av, siden mange er limet og ikke følger noe særlig standard så betyr det at jeg ikke får flatpakket dem uten å ødelegge dem i første omgang.

GloFF wrote:
Et lite spørsmål.. Tar dere vare på alle eskene til legosettene dere kjøper?
Vi har kassevis med stabla, men åpna Legoesker, og vi flatpakker dem ikke engang, bare pakker dem inni hverandre.... De eneste vi kaster (med tungt hjerte) er når vi kjøper masse av samme sett. Da beholder vi 1-2 pene utgaver. - er det rart det er trangt på loftet (og i mors kjeller)? aj-ml

Hehe, ja… er det jeg også har gjort. Tenker på varens samleverdi for fremtiden. Mer appelerende hvis man også har esken Smile

Heisan
…ja, må nok innrømme at det tas vare på alle esker her i huset.
Godt å ha stort loft som kan romme både esker og “landsby”
Ikke flatpakket, men hele
Anders

Hei hei.
Her blir det flatpakket det meste ja… Eneste er de i tykk papp de blir hengt på veggen som tapet Embarassed hehehe

Jeg har de fleste eskene mine stablet på gulvet rundt sofaen i stuen. Begynner å bli endel nå, så må nesten finne en bedre løsning snart. Det bare er ikke så mye bodplass igjen hos meg, og jeg har ikke hjerte til å kaste de… Wink
varg

Jeg hiver hver eneste eske. Men jeg tar godt vare på byggeinstruksjonene.
Hvis jeg hadde tatt vare på eskene og latt brikkene være i posene, hadde jeg før eller siden blitt fristet til å selge dem for masse penger.
Jeg solgte all legoen min når jeg var 18, og forbannet den dagen!
Begynte å kjøpe igjen når jeg var ca. 25. Det første var en liten techno gocart på danskebåten. Syntes egentlig det var pinlig.
Noen uker senere kjøpte jeg neste eske - den pneumatiske kranbilen med kompressor. Bygde den sammen med en kammerat, en stor opplevelse!
Jeg skal aldri, aldri, aldri mer selge en eneste kloss. Det er min definisjon av samlerverdi.