Lego Type VIIc U-Boat Mini Fig Scale

Hei alle sammen

Jeg har fulgt dette forumet en stund nå ( stille ), men siden barna vokste og jeg har mer tid , jeg tror det er på tide å starte mitt eget lego prosjekt.

Dette er min første forskøk på å bygge VIIc ubåt.

Jeg elsket versjon som Nate Flood fra USA har gjort . Jeg vil bruke noen av hans teknikk for å fullføre dette prosjektet.

Alle tips eller forslag er velkomne.

Mvh

Tsasta

Jeg kan lite om ubåter, men dette ser skikkelig bra ut!
Skal du ha den åpen på den ene siden så man kan se innsiden?

Jeg derimot kan en del om ubåter :wink:
Tjenestegjorde på en Norsk Kobben-klasse ubåt i 3 år mens jeg var i sjøforsvaret (som sonarmatros).
Dette ser ut som ett interessant prosjekt som jeg har lyst å følge med på. Ikke at jeg har noen planer om å bygge noe slikt selv, men alltid interessant å se hvordan andre gjør slike prosjekt.

Kan ikke si at jeg har tjenestgjort på ubåt, men har hundrevis av timer på Silent Service :mrgreen: .
Artig å følge med på denne tråden. Oppbyggingen av skrogsidene var interessante å se. Har et romskip-prosjekt som trenger noe liknende løsning. Har spekulert i hvordan jeg skulle løse dette og her fant jeg løsningen. De vinklede technic koblingene er jo perfekt for en slik løsning… Tenker for lite technic når jeg bygger, prøver å løse alt på vanlig måte der av at konstruksjoner blir ustødige og/eller ramler sammen :smiley:
Gleder meg til å se ferdig resultat.

Ja det er planen å holde den enne siden åpne. Jeg har lyst til å lage flere rom. Som dere ser ubåten kan deles slik at det blir lett å transportere. Jeg hadde tenkt å lage 1 rom per seksjon.

Litt klaustrofobisk, men fint å følge med på avstand,
Post gjerne WIP bilder. Artig prosjekt!

Meget stilig prosjekt. Jeg har ikke mye tips å komme med når det kommer til å bygge ubåter, men jeg kan anbefale en tur til Horten Marinemuseum - de har en landsatt ubåt hvor man kan få komme ombord og erfare omgivelsene som man tjenestegjorde i. I tillegg er enkelte av ubåtens utvendige stålseksjoner erstattet med seksjoner i pleksiglass, slik at man kan få se mekanikken også.

Hei alle sammen.

Her er en liten oppdatering på prosjektet. Jeg fant litt tid til å jobbe på den igjen.

Det der er bare for kult :slight_smile: veldig bra!

Knallstilig Morro å se hvordan du bygger delene, og detaljene inni.
Gleder meg til å se hele båten.

Noen fremgang denne uken. En seksjon lagt til ubåten pluss min idé av torpedoer

En liten prosjekt oppdatering. Den er 120 cm lang per i dag og 36 cm høyt.

Så stilig! Har du panel som du kan ta av for å se inni eller lager du bare skroget?

Det er det som er plannen, men siden det tar mye tid, jeg vil først bli ferdig utvendig.

Wow! ikke sett denne før. Dette lukter en god del minutes of fame :smiley: Takk for innsyn i byggeprosessen. Jeg glemmer ofte å tenke på technics av en eller annen grunn, så det er kjekt å se metoder jeg kan anvende til mine interesser.

Dette ser lekkert ut! Gleder mer til flere oppdateringer. Du skal lage interiør i minifig skala?

Tror nok jeg skal teste ut den teknikken med de skrå panelene, jeg liker jo å bygge byggverk med litt “rare” vinkler og har ett fremtidig prosjekt som vil kreve veldig mange “rare” vinkler da det nesten ikke er en eneste 90grader i hele bygget :slight_smile:.

Utrolig stilig, suverent håndverk =)

Regner med at det har gått utallige timer til dette men når man ser resultatet så må man jo si at det har det jo virkelig vært verdt!