Lego Star Wars Rogue One-sett

Hei brickheads! /,/

Fikk akkurat vite om brikkelauget av Skybert80! TUSEN TAKK TIL HAN!

Lurte på hva folk tenker om de nye Lego SW settene som kommer 30. September?
Synes noen av de virket litt kjipa!

75154 TIE Striker og 75156 Krennic’s Imperial Shuttle virker gøy å bygge da! Men satser på det kommer mer sett i rekken når filmen kjem!

Link: http://www.lego.com/nb-no/starwars/products#/episode-i-vi
Ha en fin kveld =)

LEGO er flinke til å skjule snadder av byggemetoder i settene sine, har jeg notert meg (f.eks er nye Ecto-1 mye morsommere å bygge enn gamle Ecto-1). Selv har jeg ikke dilla på SW, men forenden på [set=75156-1]75156[/set] har fanget min oppmerksomhet, f.eks.

Med mindre LucasArts/Disney gjør noe horribelt, så kommer det flere SW-sett garantert.

Velkommen! :smiley:
Enig med Freddie. Settene kan se litt “bulky”, grå og kjedelige ut på bilder men er ofte noe helt annet live. I tillegg er det stas med pene minifigurer og der skuffer SW-settene sjelden. Ser spesielt fram til oppgradert versjon av AT-ST!

Liker også måten de har plassert inn noen deler i sand blue på de nye Imperie-fartøyene.

Tør nesten å garantere at neste wave vil inneholde noen helt rå battlepacks med de nye typene stormtroopers… drool

Hei @rocknrolla!

Jeg synes også at den Krennick shuttlen ser kul ut, men jeg sliter med å engasjere meg så voldsomt for alle disse new wave star wars-settene.

Jeg mener, de gamle romskipene og farkostene fra original trilogy har jeg hatt under huden i 30+ år og får akutt gåsehud når jeg feks ser x-wing el star destoyer i lego. Men når jeg ser et nytt, ukjent, unrelatable romskip nr ørten er det litt mer “meh”.

Og sånn sett går jo en gretten gammel gubbe som meg en spennende tid i møte, nå som det kommer nye sw-filmer ca årlig. :slight_smile:

Er heller ikke så gira på de nye Rogue One settene, kan ikke si at jeg liker noen av dem. Mulig det endrer seg når jeg har sett filmen.

Mange fine figurer dog, så kommer vel til å plukke opp et par av settene etterhvert.

Litt irriterende at det er VM i å finne opp forskjellige ***trooper varianter hver eneste gang, når alt jeg vil ha er vanlige OT Stormtroopers…

Jeg også må innrømme at sett fra de orginale filmene er mer interessante for meg. Jeg har hørt ryktene om januar-settene og de gleder jeg meg mer til enn de som kom nå.

Før Episode VII var det eneste jeg kjøpte Rey’s Speederbike på tilbud. Etter jeg så filmem har jeg skaffet meg den nye X-Wingen og en battlepack (for å få en av de nye Stormtrooperene). I tillegg ønsker jeg meg Kylo Ren’s Shuttle, men jeg venter til Lego fikser designet.

Jeg har ingen forhold til de nye settene, og det er ingen som jeg må ha. Men det kan endre seg med filmen…