lego ''MBA''

har vurdert lenge og skaffe de, men de er jo så dyre,
de er jo på S@H mn der sender de jo ikke til norge
noen som vet en effektiv måte og få med sæg alle sammen ?? :slight_smile:

brickset.com/browse/themes/?them … %20Academy

Hei
Har sett på dette tidligere jeg også - ser veldig spennende ut.
Har jeg skjønt riktig at $69.99 er for alle settene fra 2 til 6, men at man må betale ekstra frakt for å få tilsendt ett sett pr mnd?
→ Det hadde vært bedre å kunne bestille alle med en gang for å slippe en del frakt :slight_smile:

ca 230 kr +frakt for første settet er ikke så ille :slight_smile:

Mvh
Vegard

Kan kun kjøpes via BrickLink foreløpig (om du ikke kan finne dem på ebay eller har familie eller venner i USA som kan sende deg når dem kommer til dem)

Dette er et nytt konsept som er på prøvestadige i USA og nærmer seg slutten. Så da vil vi se om det kommer videre til Europa =)

http://www.bricklink.com/catalogList.asp?catType=S&catString=764

Mer info forresten:
[youtube=wide]TopCPvWQ_Tg[/youtube]

så på bricklink, en som hadde alle som har kommet ut foreløpig (set 1-4) det kostet rundt 125$, men på lego S@H koster det jo 100$ for alle 6!!, noen som vet hvorfor de bare selger til USA ??

Det vil si at det kun er en test.
Om det er velykket så fortsetter dem konseptet. Om ikke så avvikles det :wink:

ooook…, men når det kommer til norge, starter det på level 1 ikke sant :wink: ?

Det er korrekt :wink:

En foreløpig dato på release for resten av verden er 4.mai 2012. Skal melde fra så fort jeg vet noe mer korrekt.

Hei
Noen som har sett/hørt noe mer om en Europeisk versjon?

Jeg bestilte MBA (USA) i april, slik at junior (og jeg) nå er på Level 1 kitt 3.
(Har også bestilt inn level 3, der har jeg også fått frem til kitt 3).

Jeg vet ikke om det er mange av dere som har testet MBA, jeg syns det er veldig morsomt laget. Ikke minst lærerikt for både junor og meg :slight_smile:

Stor ståhei i heimen hver gang det kommer ett nytt MBA sett :slight_smile:

Mvh
Vegard

Kom hjem fra USA i går og der selges både Level 1 (kit 1-3) og Level 2 (kit 4-7) i Lego Brandstore butikkene. Det var også egne MBA ustillinger i lokalene, og det virket som om det var omsetning på produktene. Fikk selv med meg hele Level 1 hjem :smiley:

De nevnte også om at Level 2 kit 8 - 10 skulle komme i løpet året. Spurte dog ikke om noen europeisk versjon.

Har bare så vidt fått tid til å åpne settene og det virker bra gjennomført (angrer nå på at at jeg ikke tok med meg Level 2 i samme slengen). “Bakdelen” er jo selvsagt at man må kunne engelsk.

La igjen ei melding til LEGO så får vel et svar på ståa i morra :wink:

Jeg kontaktet dem for en tid tilbake jeg og fikk dette til svar

Hei Steinar

Takk for at du kontaktet LEGO® Direct.

Så moro å høre at du liker LEGO sin Master Builder Academy. Dette er et flott produkt og jeg forstår godt at dere liker det.

For øybelikket er dette noe vi kun har i Amerika. Det har vært flere før deg som har vist interesse av dette produktet og jeg vet at det nå diskuteres om dette er noe vi kan starte med i Europa også. Jeg har ingen informasjon om dette er noe som kommer til å gjennomføres, eller i så fall når.

Dersom det er et alternativ for deg å importere dette produktet fra USA (merk at du ikke kan handle fra den amerikanske LEGO siden) ville jeg gjort det om dere ønsker den nå. Dersom dette produktet kommer til salgs i Europa vil vi informere om dette på nettsidene våre, men du er selvfølgelig velkommen til å sende oss en email i ny og ne og høre om det er noe info om dette enda.

så etter min mening bør alle sende Lego en mail å spørre!!!

dette bør vi få tak i
hilsen

steinar

Det ser ut som et svar fra før sommeren?

Fikk bare svar om ikke noe nytt å fortelle.

Da er det bare å vente og håpe at Europa får gleden av MBA snart :slight_smile:

Har etterspurt MBA og kan melde ingen endringer =( Må fortsette å vente.

kjøpte alle MBA settene gjennom Bricklink. Hadde avtale med en som sendte nye ettersom de kom ut. betalte under 200kr for de settene uten esker,og litt over 200 for de med esker.