Lego kampanjer og markedsføring?

Hei, første post her, har lurket litt en stund :smiley:

På tirsdag var jeg tilfeldigvis innom lego.no og så de hadde kampanje 3-4 mai med gratis frakt
og hvis man kjøpte Star Wars for minst 500 NOK fikk man med en slik:
lego.wikia.com/wiki/2856197_Shadow_ARF_Trooper så lenge lageret rakk.
De gikk visst tom kl 10 onsdag …

Spørsmålet mitt er om hvordan man kan få vite om slike kampanjer fra Lego selv?

Jeg la inn bestillinger på tirsdag og krysset av for å få info etellerannet, men jeg vet ikke om slik info kommer fra nå av?

Har sett at det tidligere har vært kromede storm troopere og messingbelagt C3-PO, men de er jo hinsides priset på ebay.

Velkommen!

Må nesten bare stikke innom en gang i blant :wink:
e-postene kommer forseintdesverre.

Hvis du har huket av for å få tilbud på epost når du bestilte, så vil du få epost om slike ting. Dessverre hender det at de kommer litt i seneste laget, spesielt for tilbud som forsvinner veldig raskt. Når det gjaldt akkurat denne kampanjen, så fikk jeg epost noen dager i forveien som varslet at det ville være en kampanje 3.-4. mai, men det stod ikke hva det var. Men da visste jeg at jeg skulle sjekke innom 3. mai.

Torsdagen faktisk =) så denne gangen gikk det jo ann. husker du nevnte det men jeg glemte den for ja, internett var jo så raskt der nede i Manchester =p

Takker for svar.
Fikk faktisk en epost om at Pet Shop var i salg 10/5, så det er håp :smiley:

Den meldingen fra S@H ‘order has shipped’ var i seneste laget. Den kom samme dagen tingene landet på postkontoret …
Postet 5/5 i Polen, og var på postkontoret 11/5. Heia Lego.

Årsaken til at det ikke blir varsel om shipping før, skyldes at varene sendes som samlesending med leveranse ofte til flere til en godsterminal i Norge (til Lego Norge) og blir så merket om. Dette skyldes at Lego tar inntolling og momskravet. Hvis pakken hadde blitt sendt direkte til deg som kunde fra Polen, hadde du blitt belastet tollgebyrer og moms. På grunn av denne omadresseringen, så kan de ikke sende ut varsel før den går ut at godslagret i Norge.

Takk for den, men det er noe fishy uansett. Den leveringen over var løse klosse i restordre fra en av 2 ordre.

De 2 ordrene ble sendt 4/5 og jeg fikk samme dag 2 tilsvarende ‘order has shipped’ og dette var hele sett fra Danmark.
Her kom de jo i fornuftig tid …
Er jo mulig de gjør det anderledes på hele sett siden det antageligvis er flere som bestiller det enn løse klosser.

Jeg har nå alltid fått “order has shipped” samme dag som den blir shippa fra Polen. Så det er sikkert en treghet i systemet.

Og når det gjelder posting av sett og løse brikker så blir ikke disse shippet sammen pga det tar lengre tid å sortere og pakke løsbrikker.
så derfor vil du alltid (i teorien) motta sett først og løsbrikker litt senere. Det er hvertfall min erfaring :wink:

Ja det er litt treghet i systemet om dagen. Fikk også mail om at PaBen min var sendt her om dagen. Når jeg gikk på trackingen viste det seg at pakken hadde ligget på posten i 2 dager allerede. Det er straffen for å ikke kikke i postkassa.