LEGO i Berlin

Lego store i Berlin er en flott butikk fordelt over tre etasjer. Også her er der noen flotte store LEGO figure som Brandeburg Tor og en Trabant som bryter gjennom Berlin muren. Utvalget er bra, LEGO veggen med løse LEGO brikker er på plass sammen med en høflig betjenning som følger opp kundene.

Det som gjør denne LEGO store i Berlin spesiell - det kan også være at det nå er gjennomført i andre LEGO store - er en egen Minifig Factory hvor kundene kan få designet og trykt sin egen minifig. Og selvfølgelig også med en “I love Berlin” logo.

Men LEGO finner man også på Antikmarket hver lørdag ved Ostbahnhof. Enkelte av markedsbodene selger også brukt LEGO, og er man heldig kan man kjøpe til en god pris. For de tre kjøp jeg gjorde var det ca halv pris av average på Bricklink.

Alle som er i Berlin må også innenom DDR museet ikke langt fra Alexanderplatz. Her er det mulig å se produkter som ble produsert i DDR, bl.a. et LEGO lignende produkt - Grossblock.

Som alttid når jeg besøker et museum ser jeg etter mulige spesielle LEGO produkter. Men desverre var det på DDR museet COBI som stod for “LEGO produktet” som var flere varianter av den den legendariske DDR bil Trabant.
En av modellene var spesielt interessant, en modell som var produsert i forbindelse med “30 Jahre Ende der Berliner Mauer” i 2019. En Trabant 6-0-1 foran et stykke av Berlin muren med vakttårn, vakthund, og bom.

Berlin ble besøkt i begynnelsen av oktober 2019.

Nå fikk jeg lyst til å reise til Berlin…

Takk for flott info!