Lego Creator vs DIY

Heisann! Har lenge lekt med tanken på å bygge noe litt “komplisert” lego. Har funnet endel instruksjoner til ting man kan bygge på eBay, men lurer litt på om det er verdt det kontra å kjøpe en Lego Creator boks.

Hvordan er prisen på å kjøpe enkle deler kontra en boks med ferdige sorterte deler? Og hvor burde man i Norge i såfall kjøpe enkeltbrikker fra? :slight_smile:

Jeg ville vel unngått å kjøpe byggeinstruksjoner, i et hvert fall på fleabay.
Løse deler kjøper jeg i hovedsak på BrickLink.
Hvis det er viktig at selger er norsk kan du velge at du bare skal få opp butikker i Norge.
Outland i Oslo (Kirkegata) har også løse brikker til salgs.

Hvis du skal ha et komplisert sett, så blir det dyrt og tungvint å skaffe alle delene. Da er det bedre og rimeligere å kjøpe et stort sett fra Lego. De finner du i enkelte butikker (Outland, Ringo Glassmagasinet, Brio Storo, Toys R Us) eller på nettet. (Lego.com, lekestallen.no, lekekassen.no …)

Vi har flere Bricklink selgere her i Norge og om du melder deg inn hos oss så får du rabatter hos dem samtidig og sparer inn medlemsskapet her Flash fort =)

Takk for svar! Kanskje jeg tar meg råd til en Lego Creator en vakker dag. :slight_smile: