Lego AppleStore

Som ihuga Applefan mener jeg at en AppleStore i Lego må og bør være det neste store etter Italian Ice Bar. I denne tråden vil jeg prøve å poste bilder underveis i prosessen. Gleder meg!

Alt begynner med en tanke og idè. Bildet er bare første utkast til alle fremtidige utkast. Har brukt nesten 60 1 x 4 x 6 Windowframe med glass. Også dette bygget skal være i modulstandard. det blir høye etasjer og sannsynligvis åpne etasjer, litt som i Town Hall. Kom gjerne med tips! :slight_smile:

:smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Uansett, blir spennende å se på resultatet.
Bare husk å ta bilde sidelengs (eventuelt bruke en pc som innehar funksjoner som å feks. vri bilder :laughing: )

Haha… Rart at bildet er rett vei på telefonen… Skal se på det.

Dette ser ut til å bli bra, selv om jeg er i andre enden av Apple fan skalaen :smiley:

+1

Blir spennende å se endelig resultat:D

Kult. God idè. Gleder meg til resultatet.

Rart hvordan folk må være i den ene eller andre ennen av denne skalaen.

Selv elsker jeg OS’et til Apple, men kan ikke fordra mange av policiene og holdningene til å lukke ned og diktere hvordan folk skal bruke programmene sine.
iDimsene har jeg lite sans for.

Har kommet et godt stykke videre. 140 1x4x6 vinduer har gått med :slight_smile: Det kommer hvite 2x4 tiles også på gulvet i 2. etg men jeg må bestille fler. Ca 140 av dem også. Inventar i form av hyller, disker med Appleprodukter, bord, kassedisk etc. kommer også. Fortauet blir dekket med DBG tiles nå Lugbulken kommer.

Apple er kjent for sin brukevennlighet og rene design, derfor er MOCen ganske…hvit. :wink:

Innspill, synspunkter og kommetarer mottas med takk.

Stili, du bare ha lys i det eplet da :smiley:

Liker! Rent og pent design, og et stilig takvindu. Gleder meg til å se deg fylle bygningen med interiør.

Veldig rent og pent design!

Ut fra det jeg har vært i av AppleStores, vil jeg si at du bør ha tregulv - ikke hvitt. Ser jo fint ut med hvit da, men om du skal rekreere look&feel, trenger du mer lyst tre. Kanskje tan.

Takk for tilbakemeldinger. Enig med deg Gahrian, det blir kanskje litt VEL hvitt, for kontrastløst. Har nok hengt meg for mye opp i den ellers hvite og rene designen dems. Når jeg studerer bilder på nett bør jeg kanskje heller gå for tiles i LBG eller DBG og disker/møbler i Tan?

Høres ut som en bra idè det. Ville nok ikke brukt dbg, men mulig det er det som blir penest i LEGO.

Tan møbler stemmer bra med mange stores jeg har vært i.

Mens jeg venter på gulv (LBG) og møbler (TAN) har jeg lekt litt med oppsettet i butikken. Som nevnt kommer det LBG tiles på gulvene i begge etasjene og diverse slopes rundt om for å skjule knottene. Trappen skal på sikt endres til glass/trans-clear. Fler hyller og stash kommer.

Kult!

Ser veldig bra ut. iPodene gjorde seg godt!

Veldig bra! Mangler bare iPhonene (svart 1x2-tile? :slight_smile: ), iPadene (svart 2x4-tile? :slight_smile: ) osv.