LEGO 60061 Modefied

Det er slutten av juli og aalt for varmt til å sitte inne å bygge…
Så da kjøpte jeg #60061 og modifiserte den litt :smiley: Ehh… litt motsigende kanskje?
[youtube]GjckxqL1LOU[/youtube]

Hvor har du fått tak i lysene, og hvordan har du fått strøm på de?

Jeg digger de lysa dine Andrew. Det blir så kult.

Ellers enig at det er for varmt… Rekker bare å bestille og orker ikke å bygge

Steinar

Den ble stilig med de lysa dine.
Her har nok varmen tatt noe av bygge lysten. Begitt meg ut på litt bleke eksperimenter I stede på gule klosser.

Stilig blålyseffekt! Noe slikt hadde gjort seg på 21108 Ghostbusters Ecto-1 :slight_smile:

Det er 9V batteri. Kretskort med 16 programmer i prosessoren.
Man far er elektro ingeniør og laget noen til meg :wink:

Jeg så nettopp noen som linket til disse på Eurobricks:
lifelites.com/

Sariel har gjort en test av de på Youtube:

[youtube=wide]UnDLIjCuVlw[/youtube]

Jeg tok og bestilte meg et lite sett. Morsomt å ha litt lys i noen små modeller.

Har et sett med blå LifeLites i 10221 Super Star Destroyer, kan anbefales! Virker solid laget og er lett å installere og seriekoble dersom man har behov for det. Ikke spesielt dyrt for et kit heller.

Syns di ledningene var litt over-sized og vanskelig å gjømme bort?
Noen som vet hvor lenge den holder på et slikt lite batteri?

Den er bare så godkjent Andrew! Superflott med den effekten =)

Takk Eiker :smiley:

Jeg har dillet litt med lifelites og er vel bare middels fornøyd. Synes ikke de er så robuste, har flere hvor det virker som dårlig kontakt, flimring, etc. Mulig deler av min frustrasjon henger sammen med at jeg har forsøkt å bruke dem til å lyssette en moc-scene istedenfor f eks gi lys til et hus / tog / etc. Endte opp med å kjøpe endel Technic led’s for å teste.

De er dog vesentlig mindre enn Lego sine, og batteriboksen er mye lettere å gjemme bort, samt at de avgir mer lys.

Bygger man noe til konkurranser så er det greit å være obs på at mange ikke tillater bruk av tredjepartsprodukter.

Ser veldig flott ut, dette. Jeg er fascinert av tanken på å bygge inn lys i noe selv, men så vidt jeg forsto er det noe lysgreier på vei fra BrickNerd til meg som takk for litt økonomisk støtte, så da får vi se om det kanskje blir litt eksperimentering. Det er noe med det at lys gir en ekstra dimensjon til en statisk MOC - det suger til seg oppmerksomheten på en helt annen måte.

Lysene gjorde modellen til spiselig, ellers synes jeg generelt at brannbil temaet til Lego ikke er noe for meg
Jeg var en av de heldige som fikk se Andrew sine Technic modeller med innebygde lys på Modellmessen i Stavern, da var det lys overalt!
Brick on!
:smiley:

Brick on, Bård :smiley: