Konkurranse! Sci-fi og Fantasy

Vi er klare for en ny byggekonkurranse!

Tema:
Sci-fi/Fantasy
(Eksempel: Lord of the Rings, Hobbiten, Harry Potter, Game of Thrones, Willow, Star Wars, Star Trek, Hunger Games, Ready Player One, Handmaids tale osv…)

Størrelse: Minimum 16x16 og maksimum 48x48 studs. Høyden kan være maksimalt 100 klosser høyt, og det tillates ikke overheng.
Man må bruke minimum 40 elementer, og det må være en MOC, altså et eget påfunnet byggverk som ikke har vært publisert før.
Det kan IKKE være et digitalt byggverk, det må være bygget fysisk med klosser.

Alle som blir med i konkurransen, godkjenner at Brikkelauget kan bruke bidraget på sosiale medier. Skaperen (og eventuelt fotografen, hvis det ikke er samme person) blir kreditert med nick eller brukernavn.

Konkurransen er åpen for alle fra og med 16 år, og bidragene skal legges ut i denne tråden.
Vi har en avstemming over vinner, men det vil skje på den delen av forumet som er forbeholdt medlemmer for å unngå anonyme stemmer.

  1. premie:
    [attachment=0]75948-1379_1.jpeg[/attachment]

I tillegg vil vi trekke en premie blant alle deltakere!

[size=150]Frist: 02. mai klokken 20:00![/size]

Konkurranse er bra! :smiley:

Men hva er årsaken til at digitale byggverk ikke tillates ? Er dette noe som kommer til å bli en permanent regel ?

Nå prøver vi virkelig å gi alle klare regler i konkurransene, og blir like imponert hver eneste gang at det er noe vi ikke har tenkt på.

Denne konkurransen er ikke digital, hva som skjer neste gang vil tiden vise.
Vi fremmer bruken av LEGO og personlig velger jeg de fysiske klosser, men jeg respekterer andres valg.
Denne gangen må alle bygge så får vi se hva vi gjør neste gang…eller en annen gang.

Hehe, dette passet jo strålende siden jeg akkurat bygget denne i dag for Iron Builder, kan jo melde den på her og da!


Hobbiton by Cecilie Fritzvold, on Flickr

(Hvis det skulle være noen tvil, så er størrelsen sånn ca. 32x32, så er godt innafor kravene)

Kom igjen, folkens! Fristen nærmer seg, og vi vil se flere bidrag!!!

Hei her er mitt bidrag, litt StarWars
Det heter: Scout trooper får trøbbel på Endor.

Blei Sci-fi på meg. Er ikkje så god til å ta bilder, men lekte meg med litt lys i håp om at det kunne bli noe interessant.

Ingen bombe at jeg bygger sci-fi, men denne gangen går jeg for litt farge og noe som IKKE er Star Wars! Modellen er et mineralutvinnings-romskip (kanskje styrt av Lloyd, den grønne ninjaen fra Ninjago - hvem vet?) som sikter seg inn på en asteroide full av kostbar malm.
Bruk gjerne det øverste bildet ifm avstemningen, det tror jeg ble best. :slight_smile:



Good Omens - Aziraphale’s Bookshop/Crowley’s Flat

«Aziraphale collected books. If he were totally honest with himself he would have to have admitted that his bookshop was simply somewhere to store them.»

«…every couple of months Crowley would pick out a plant that was growing too slowly, or succumbing to leaf-wilt or browning, or just didn’t look quite as good as the others, and he would carry it around to all the other plants. “Say goodbye to your friend,” he’d say to them. "He just couldn’t cut it. . . "»

Alle små byer må ha en arena å trene opp lokale helter. Her ser vi slakterne mot tømrere i en 2 mot 2 kamp for heder og ære.

Flere bilder på Small Town Arena by Sigmund Haugland, on Flickr

Knallbra bidrag :smiley:
En dag igjen, så finn frem klossene og bruk søndagen på litt bygging

Link til mitt bidrag i konkurransen sci-fi/fantasy. Håper dette blir godtatt.

instagram.com/p/COX22ShpHmO … aar7z869v9

Ha en fin dag og fortsett å bygge folkens.

Det er godtatt, Blom!

Takk Kristin

Kreaturet som åt Sheboygan.

[attachment=0]Sheboygan.jpg[/attachment]

Basert på brettspillet “The Creature that ate Sheboygan.”
Ut over at byen figurerer i brettspillet er Sheboygan først og fremst kjent for tyske pølser, og en pølsefestival.

Ambush at Amon Hen by Per Ove Johansen, on Flickr
Ambush at Amon Hen by Per Ove Johansen, on Flickr
Ambush at Amon Hen by Per Ove Johansen, on Flickr

Kanskje på tide å dra i gang en avstemning her?

Det kommer :smiley:

Enarki vant avstemming!

Tusen takk til alle for kreative bidrag.

Nye konkurranser kommer snart.