Komplettering av Creator-settene

Hei,

har kjøpt endel Creator-sett på finn.no i det siste, mange av dem var oppbygd da vi kjøpte dem, som regel som “hovedmodellen”, altså den det er stort bilde av foran på esken. Nå lurer vi på om settene er komplette, holder det da å gå gjennom byggeveiledningen for hovedmodellen og sjekke at alt er med?

Eller, sagt på en annen måte: I Creator-settene, er det slik at samtlige brikker alltid brukes i hovedmodellen? Eller kan det være brikker som trengs til en av de andre modellene, men som ikke brukes i hovedmodellen?

Ja, det kan være brikker som ikke trengs til hovedmodellen. Men det finnes vel, om jeg ikke tar veldig feil, delelister med bilder i alle Creator-settene? Oftest bakerst i instruksjonsbok nummer tre.

Ja, det gjør jo det, og det finnes jo også på bricklink bl.a., men når modellen er bygd er det ofte greiere å bare skumme gjennom byggeveiledningen for å sjekke at alt er der. Men hvis det er slik at det kan være brikker som trengs til de andre modellene men ikke til hovedmodellen, blir vi vel nødt til å gå gjennom lista, da.

Det betyr vel kanskje også at vi nå har kjøpt endel sett som kanskje er endel mindre komplette enn vi trodde… :frowning:

Jeg har opplevd det samme på Bricklink at jeg har kjøpt komplette sett men når jeg bygger de så er det feil og mangler. Da har jeg kontaktet selger og fått disse tilsendt. Ett sett var komplett i forhold til modell bildet vedkommende hadde men i forhold til originalen så manglet det noen deler.

Godt mulig. Min erfaring er at hovedmodellen til disse settene kun bruker de fleste delene, og at man gjerne sitter igjen med en pen liten bunke med deler til alternativmodellene. Jeg anbefaler at du går gjennom delelista bakerst i byggeveiledningen.