Klosshavn

Cecilie foreslo sørlandskyst til ”Bli med å bygge landet”, så jeg bygde dette. Det er streng tatt ikke Sørlandet siden det er basert bygninger jeg kjenner her på Sørvestlandet, men det burde gå greit. Lignende steder finnes langs store deler av kysten.

Klosshavn er et yndet utfartssted med en nesten nedlagt skipshandel. I sommerhalvåret holder et lite kioskutsalg i sjøhuset åpent og bensinpumpa er i drift.


Klosshavn by birgburg, on Flickr

Klosshavn by
birgburg, on Flickr

Klosshavn by birgburg, on Flickr

Har prøvd ut litt forkjellige varianter, men tror jeg kommer til å gå for versjonen på oversiktsbildet uten forlis og sankthansfeiring.


Scenes of summer by birgburg, on Flickr


Sankthans by birgburg, on Flickr

Mer på Flickr.

Flott moc med mange kule detaljer :smiley: Spesielt godt likte jeg fyret og scenen med båten som har gått på grunn…

Herlige scener! Gleder meg veldig til å se dette live i november! Båthuset er virkelig flott og cabin-cruiseren som har kjørt på skjær er veldig morsom! :slight_smile:

likte godt den lille bilen i garasjen på baksiden av det røde varehus/bygningen.

Veldig pent!!! Dette likte jeg veldig godt! Som nærmest født og oppvokst med båt og båtferier har jeg ingen problem å kjenne meg igjen!

Den lille scooteren/vespaen…, er den original Lego?

Nei, BrickForge. Den finnes i et utall fargekombinasjoner og er et artig tilskudd til enhver MOC/layout:

Takker og bukker/neier for positive tilbakemeldinger. Ser at båt på skjær er populært og tar den med i layouten.

Hvor er brennmanetene? Og tang? Ellers synes jeg dette har blitt veldig bra.

Brennmanetene oppdager man (som vanlig) først når man har hoppet uti :slight_smile: , og tangen er her:


Untitled by birgburg, on Flickr

Ser tydeligvis ikke så bra lenger på mine eldre dager…kan fortsatt ikke skimte tang.

Det er de runde 1x1 i ulike brun-farger, helt nede i vannskorpen… :wink:

Det trodde jeg var en del av brygga…så etter noe grønt.

Ahh! Lavvann så klart! :sunglasses: