Kjøpe Lego VW Beetle 10187

Har lyst på vw beetle lego settet. Noen tips til hvordan kjøpe den? Har sett på ebay og der er jo prisen rundt 4000,- og faktisk 10.000,-.
Men er det noen andre steder man kan se etter den og da kanskje bedre pris?

Også må jeg spørre om det finnes “kina” kopier av lego. Siden prisen på lego kan være høy så ville det ikke vært så unormalt og det ble laget gode kopier her også. Tenker da ikke på andre merker av byggeklosser som selges i butikker. Men om man faktisk kan risikere å kjøpe lego på ebay som er kopi som det kanskje også står lego på?

For hvis jeg bruker en del penger på ebay så er det surt å sitte med noe kopi greier.

Billigste kan nok være å kjøpe enkeltdeler som noen har gjort med modulhusene.
Finner du den billig på nett kan det nok være at noen har lagt den ut som ikke har en aning hva den koster :slight_smile:

Og kopier er det, ser de for gode ut til å være sanne så ikke kjøp uten å spørre :wink:
Ser du bilde av esken i samme artikkel så er det enklest å se om det er LEGO eller en kopi.

Det er gjerne rimeligere priser på Bricklink enn på Ebay, i et hvert fall hvis du er villig til å kjøpe brukt.

Du finner 10187 Volkswagen Beetle [setimg]10187[/setimg] fra like under 2000,- brukt på Bricklink.

Det virker som om de fleste som svindler med Lego selger dyre sett, og så aldri sender settet, så det er gunstig å se etter selgere med mange (positive) feedbacks, og å bruke PayPal.

Ja PayPal er tingen. Det reddet meg da jeg prøvde å kjøpe et mindstorms NXT set på Bricklink til bilig pris.
Det virket som alt var i orden og plutselig fikk jeg hente lapp fra posten på noe som var angivelig skulle være til noen andre i en annen del av landet.

Så aldri noe til den men fikk pengene heldig vis tilbake fra PayPal.

Håper jeg ikke skremte noen av å handle på Bricklink. Det er stort sett ærlige selgere der. Noen råttene epler finnes det. Dette var et eksempel på det.

Takk for tips. Skal sjekke ut bricklinck, et er jo en side jeg faktisk aldri har hørt om før jeg kom på dette forumet :slight_smile:

Jeg har paypal og betalt mye med det på ebay. Men hvordan får man penger igjen fra paypal hvis man blir svindlet. Pengene går jo ut av konto med en gang og sikkert inn på mottakers konto. Det kan jo være kjekt å vite.

Man har et valg etter at man har betalt å starte en tvist på den angitte betaling. Da vil Paypal se på saken og eventuelt be om mer info. De vil også prøve å kontakte den andre parten for å gi selger mulighet for å gi info om saken. Ut i fra dette vil de vurdere om tilbake betaling.
Dette er kort fortklart. man kan finne mer om dette på Paypal.

Jeg har en liggende (ny og uåpnet), 4500 (+ evt frakt fra Oslo, merk at du slipper fortollingsproblemer). Send meg en pm hvis du er interessert.