Jakten på det indre barnet.

Etter mye om og men, har jeg bestemt meg i en alder av snart 24 og gi seg for lysten til å starte med lego igjen. Har tenkt på det lenge, og var en periode jeg syntes det var flaut å innrømme at lego interesserer meg. Tingen er at jeg har ikke spesielt mye penger, og har heller ingen lego fra før.

Jeg er egentlig ikke interessert i byggesett som følger manualer, har alltids vært en som liker å skape ting ved å improvisere. Har tenkt å bygge mest by-aktige ting, ( mye likt city bare noe jeg har laget selv. )

Lurer derfor hvor det er lurt å starte, hvordan kan jeg med begrenset budsjett oppnå en større samling? Hvor er det lurt å begynne?
Elsker initiativet på dette forumet og kjempe gøy å se hvordan alle skaper sine egne verdener og kan lett se for meg at dette er et forum jeg kan føle meg hjemme.

Takker for alle bidrag :slight_smile:

Oi! forstår hva du mener.

Jeg ville nok valgt en sjanger og akseptert at tidligere sett er dyre å få tak i, spesielt de sjeldne. :slight_smile: det har vært smellen jeg har gått på.

Jeg tok opp technic for noen år siden. Så ble det tog, star wars ucs og selv om jeg klarte å holde den på avstand lenge, så falt jeg til slutt for fristelsen av å hive meg på modular buildings-kjøret. De to siste (SW UCS og modular) har kostet meg suverent mest, siden disse settene har økt så mye i pris.

vet ikke om dette var råd for deg, men en liten anekdote var det jo.

edit: for å kommentere det du sier om å bygge ting selv, jeg har erfart at modular buildings er utrolig lærerikt mht byggeteknikk, og inneholder ofte mange deler som er brukanes til ditt formål. Ville kanskje kjøpt noen slike først!

Takker for raskt svar, skal definitivt søke det opp og se på det. (Er jo halve moroa det :slight_smile: )

Å følge med på finn.no er vel beste måten å bygge seg opp en samlig klosser til relativt lav pris (men gjør skikkelig research så du vet hva “lav pris” er…)

Og får du kjøpt sære (utenfor ditt interesseområde) sett/deler på finn som del av en “vi selger tre kasser lego” kan du jo selge dem igjen for seg selv (f.eks. på bricklink) og finansiere andre legokjøp sånn. Begge deler krevert litt innsats og tid, men ikke like mye penger som å kjøpe nye sett.

  • “Gode tilbud”-tråden på dette forumet.
  • Loppemarked. Vær tidlig ute, LEGO selger fort.
  • Finn. Det dukker stadig opp legosamlinger til 200,- pr kg, så betal i et hvert fall ikke mer. Det er også greit å se etter selgere som bor nær nok til at du unngår porto.
  • Pick-a-Brick i LEGO Store. Kun aktuelt hvis du reiser til de deler av det store utland hvor du finner LEGO Brand store.
  • Sist På Kloss Hold hadde bruktklossalg for AFOLs på lørdagen.
  • Jeg ble ganske imponert over utvalget av løsklosser i Skærbæk - Skærbæk Fan Weekend, men jeg vet ikke om tilbudet vil bli like godt neste år.
  • Hvis du melder deg inn i Brikkelauget får du tilgang til noe som heter LUGBULK. Du er riktignok litt uheldig med timingen, det er for sent å bli med i år, men meld deg inn nå likevel, du må være medlem av Brikkelauget for både 2015 og 2016 for å være med neste år. LUGBULK handler om å kjøpe hundrevis av noen få ulike elementer.
  • BrickLink er stedet der du supplerer med brikkene du trenger for å fullføre mesterverket.

Takker for fyldig svar, mange gode tips :slight_smile: