Jaaaaaa! Loftet ga uttelling

Ok, vi mangler fortsatt en del instruksjonshefter, vi har mye mer Castle-klosser enn vi har hefter til, for eksempel, men vi fant i alle fall et lass av Space-instruksjoner fra 1981 og fram til 1989. De eldste settene må ha vært mine, for lillebroren min ble født i 1981, og han fikk nok ikke Lego første året, i alle fall :wink:

Jeg og dattera brukte noen lykkelige timer på å rote gjennom to av kassene (det er minst to til å ta av) for å sortere, og en komplett modell (6822) fikk jeg bygd:


Treasure hunting in my parents’ attic by mirthful, on Flickr

Nå må vi bare få til flere sånne dager, så skal det nok bli orden på sakene :slight_smile:

Jeg tok bilder av alle instruksjonsheftene, de ligger på Flickr om noen er nysgjerrige.

Det er morsomt å rote i gammel lego. Man får litt a-ha opplevelser på enkelte deler.
Skjedde med meg da jeg fikk samlet all legoen jeg hadde i barndomen. Ble litt igjen opp bygging av det også. 4 av de dukker opp på PKH
Nå når jeg i gjennom et Finn.no kjøp med lego. Litt annen opplevelse men det blir til man sjekker opp litt ukjente deler på Peeron /brickset /Bricklink-
for å se hvor den kom i fra og/eller om man kan bygge opp igjen det settet.

Oi oi oi, mye go’nostalgi her!!

6923: Particle Ioniser - dette romhelikopteret (flott konsept, må jeg si) husker jeg godt. Hadde magnet og greier. Og den kule lille roboten der. Tøft!

6848: Strategic Pursuer - denne tror jeg også var i samlingen da jeg var yngre

6876: Alienator - denne var en av barndomsfavorittene…

6781: Space Police Striker - mener å huske at dette var det absolutte favorittromskipet mitt.

6932: Stardefender 200 - husker det var skikkelig kult med de to kuplene på siden der…

6270: Forbidden Island - denne har jeg faktisk fortsatt i dag, og er vel den eneste LEGO-modellen som har stått ferdigbygget siden jeg var barn. Et par av festeklipsene på piratflaggene har fått gjennomgå, og er temmelig nedstøva, men ellers er den som den skal.

Jeg henta LEGO-kassa mi fra barndomshjemmet i fjor sommer. Har sortert en del av innholdet, og kjenner igjen noen av delene i settene ovenfor, bl.a. M-Tron-magneten og de blå glasskuplene der… Spørs om ikke jeg også må se om jeg får satt sammen igjen noen av de gamle settene mine… Takk for bildene, det ble et dykk i barndomsminnene her også! :slight_smile:

Og da kan jeg slutte at du er noen år yngre enn meg, Terrax :wink: De settene var nemlig nesten helt sikkert broren min sine. Uansett er det ganske gøy å bygge det opp igjen, den ene kassa vi ikke begynte å se på er full av de neongule bitene og et nesten ferdigbygd svart romskip blant annet.

Magnetene har forresten dattera allerede lagt beslag på og bygd kjøleskapsmagneter til besteforeldrene av. Jeg får spørre pent om å få låne dem når vi kommer til de settene :laughing:

Det kan godt være at stemmer, siden du skriver at lillebroren din er ført i 1981; jeg er '79-modell selv. :slight_smile: Jeg regner med at de fleste av disse settene ble kjøpt inn fra midten av 80-tallet og til tidlig 90-tall.

Det høres ut som kreativ bruk av magnetene, men du kan jo høre om hun ikke kan bruke noen magneter fra en hobbybutikk i stedet (f.eks. Panduro eller no) slik at du får brukt de til “originalsyftet” igjen. :wink: