Il Tempo Gigante

Hei

Forespørsel på moc av Il Tempo Gigante.
For en lang stund siden stå den en moc av Il Tempo Gigante i utstillingsvinduet til Ringo på Glasmagasinet. Det er også en modell av bilen på: ideas.lego.com/projects/63128. Er det samme bilen eller 2 forskjellige og hvem har bygget den/de?

Fin modell, Lego ideas brukeren heter Andre Schultz.

Jeg fant en tid tilbake en side om noen som hadde bygget en Il Tempo Gigante. Kanskje det er han som har laget den som stod på Glassmagasinet?
Har ikke sett den selv. Siden er Dansk men det henvises til en normann.

http://www.bjergkobing.dk/legomodel_hans/hans_jarnaes_legomodel_af_il_temp.htm

Husker den modellen Morty. Men den hadde vel asfalt som ble dratt opp bak hjulene husker jeg ikke feil. Spørs on Caprino vil la LEGO lage Byggesett av bilen. Du fikk vel med deg saken i sommer hvor Caprino saksøker Hunderfossen familiepark fordi han ikke ble tatt med i planleggingen av parkens nye attraksjon IL tempo extra gigante.
De valgte å bruke Aukrust sin original design. Og ikke designen som Ivo Caprino og Kjell Aukrust kom frem til i fellesskap.
Problemet er at Aukrust tegnet egentlig en halv bil, eller nøyaktig kun den ene halvdelen. Den siden av bilen man ikke ser på tegningen er det Bjarne Sandemose, Ivo Caprino sin modellbygger og tryllekunstner som har funnet på…

Det hadde vært kult om LEGO kunne lage en modell av Il Tempo Gigante! :smiley:

Jeg elsker filmene (har alle variantene fra VHS og opp til dagens BR utgave).
Har også en fjernstyrt bil som jeg kjøpte når de første digitale utgavene av filmen kom.
caprino.no/shop/no/items/toy_itg.asp
Holder for tiden med å oppgradere bilen litt med moderne fjernstyring da den som var originalt var rimelig elendig.

Utfordringa er jo at det er mye detaljer på bilen og den må være i rimelig stor størrelse for å få med det meste. Som også gjør at den kan bli relativt dyr. Gullfargen kan jo også by på utfordringer på enkelte deler. Ser jo ut som om begge modellene som ble linket til over har en del deler som er malt.

Når vi først har sporet av så har Elektronikkbransjen.no avslørt at det har vært bygget en prototype fra LEGO :slight_smile:

Tekst

Jeg tviler sterkt på at LEGO har gjort dette.

hose i sølv på bakerste del så ut til å ha for stor dim for å være lego. den fins vel maks i 7mm for lego?

Jeg trodde det kanskje var ett slikt rør:
bricklink.com/catalogItem.asp?P=x153

Sikkert farget grå

Jeg vet at modellen i vinduet ble bygget av en norsk AFOL. Undertegnede stod for kreasjonen. Hyggelig at den har blitt lagt merke til. :smiley:
brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=441564
Noen bilder jeg la ut, før den ble helt ferdig.

Bra svidd asfalt

Steinar

Captain: Endelig. Deg har vi lett etter. Vi lurte nemlig på hvem som hadde laget modellen siden det ikke sto hverken navn på modeller eller noe skilt ved siden av den. Så da er den saken oppklart.
Modellen din er i samme skala som BTTF deloeran og Ecto1 Ghostbusters. Noe LEGO burde kunne laget som et sett med noen få modifikasjoner…

Tusen takk, for det Steinar. :slight_smile:
Det var litt på impuls at jeg fant ut at jeg ønsket å sette bilen i vinduet.
Må jo kunne si at det hadde vært gøy om Lego hadde lagt merke til bilen, og laget en modell av den. Kanskje Cuusoo?

Har Ecto1, trenger å bygge den sammen.
Kan bli artig å se dem ved siden av hverandre.

Du kunne vel ikke tenke deg å delta med modellen din på Build the Change på Teknisk museum i Oktober ??

Høres morro ut. Har hatt planer om en tur dit en stund, og da har jeg en god grunn til å dra.

Hei, Captain - må bare si jeg er imponert over hvor godt du har fått til Il Tempo Gigante. Jeg har syslet litt med tanken på å bygge den i minifig-skala selv, og jeg er slett ikke sikker på at jeg hadde kunnet forbedre modellen din noe særlig, selv om jeg tror det er biler jeg er best på. Liker detaljnivået veldig godt også, og spesielt sideprofilen er veldig bra - kunne kanskje vært enda mer baktung, men ellers solid. Strålende jobbet :slight_smile:

Veldig bra!
Den har du fått bra til med tanke på størrelsen den er bygget i.
Artig med platen med rullet asfalt.
Hvis du kommer til Teknisk museum så vil vi ha 3 film biler der. Dog 2 er kommet gjennom Lego.

Ditto :smiley:
Flott MOC av et ikon
Mangler bare Ludvig til høyre i setet…

Eller Solan. Kunne noe av fugle rasen i Chima passet til den rollen? Er ikke veldig kjent med Chima men sett en og annen Chima på TV.