Hvordan gi feedback på BrickLink?

Som Topic sier, hvor nøyaktig kan jeg gi positiv feedback på BL?
litt flaut siden jeg har handlet med noen for en stund siden også :confused:

Du har et begrenset antall tegn
Vitsen er at andre skal kunne sjekke om selgeren er ok
Er alt bra, si f.eks Nice parts! Seller recommended!, evt. Mint bricks, fast shipping, etc.
Blir som en tweet med mye innhold på kort tid.

Det er mye viktigere hva du skriver dersom tilbakemeldingen er neutral eller negative.
Det bør være en e.post utveksling mellom deg og selger før du velger disse alternativene slik at selger har mulighet til å rette opp det som var feil og dermed få positiv feedback likevel.
Lykke til!

Aha den lille feltet neders på feedbacksiden dems? da ser jeg hva jeg gjør :smiley: takk.

Usikker på hva du egentlig spør om… ?

Det er en knapp for feedback i lista over My Orders Placed.
Det er også en egen side for utestående feedback:
http://www.bricklink.com/feedbackPost.asp

gikk litt fort i svingene sist, så jeg ga opp!

Takk for linken! :smiley:

er ikke så flink å handle over nettet enda :confused:

Da er det bra vi har forumet - spør, spør, spør!
:mrgreen:

Er det bare jeg som synes feedback-funksjonen på BL er tungvint og gammeldags? F.eks. savner jeg at det hadde vært lettere/mer akseptabelt og bare gi tommel opp, uten å nødvendigvis legge igjen en personlig hilsen hver gang. Når et prosjekt gjerne innebærer 5-10 bestillinger blir feedbacken nesten like omstendelig som å sende julekort.

I tillegg er 80 tegn ofte altfor lite til å forklare problemer på en klar og ryddig måte, og det helper ikke at de “80” tegnene egentlig er nærmere 70. Jeg har heldigvis ikke behøvd å gi negative/nøytrale tilbakemeldinger så langt, men det har hendt at jeg har sett meg nødt til å nevne mindre kritikk i en i utgangspunktet positiv tilbakemelding.

Og hva skal jeg si på kansellerte ordrer? Jeg prøvde for en stund siden å bestille noen ultrasjeldne mørkegrå 6x6 skråplater (til ~25kr/stk), desverre viste deg seg at selgeren ikke hadde dem likevel, og tilbød å kansellere ordren. På en side hadde selger god service (svarte raskt, forsto at disse platene var hovedgrunnen til bestillingen og tilbød å kansellere), på den annen side er jeg usikker på om en ikke gjennomført ordre kvalifiserer til positiv tilbakemelding. Hva gjør dere i slike situasjoner?

Slik jeg har oppfattet feedback systemet, så skal det være korte trekk hva man synes om selgers utføring av salget. Slik at nye kunder kan gjøre seg opp en mening om selger er verdt å handle med. En tommel opp og ned gir ikke mye nyangser.
Har man problemer så skal de tas med selger og ikke via Feedback melding.

Kan nok være enig med at tekst lengde og repetering kan bli litt mye i lengden.
Er det en jeg har handlet med før og fortsatt gjør god jobb kan man ha en standard svar.

De gangene jeg har fått kansellert ordre på grunn av problemer fra selger som feil vare /varebeholdning, så har jeg gitt selger god tilbakemelding for håndtering
av problemet.

Enig med Mr Future her
feedback er ment som en slags siste evaluering av transaksjonen. Dette kan godt ende med at du ikke får orderen.
Dersom du derimot får klosser som ikke er de du har bestilt, det er (gud forby) Mega bloks eller til og med feil farge (som i ikke sjelden farge slik du har bestilt, men en helt vanlig farge) er det gode grunner til å gå nedover skalaen på feedback, spesielt dersom selger ikke virker å ta innover seg kritikken du gir per epost. Dersom pengene refunderes, nye klosser sendes, du får avslag på neste order e.l. kan jo god feedback gis til tross for problemene underveis.
Jeg holder meg til korte svar med mindre det er grunn til å gi et lengre, og da er 80 tegn nok. Evt. kan du sette epost adressen din der for referanse dersom du mener at folk bør holde seg langt unna og dette bør kringkastes.

Alle kan gjøre feil, og hvis selgeren beklager og lar deg kansellere ordre pga at noen deler ikke var tilgjengelig så synes jeg ikke vedkommende fortjener negativ feedback.

Akuratt slik jeg ser det også.
Hvis selger har gjort god service selv om handlen kanskje ikke gikk helt etter planen, så fortjener selger god feedback. Men derimot his selger har vært vanskelig å få tak i og/eller vanskelig å ha med å gjøre, så er saken en annen.