Hvor ble det av sommeren?

Og vips, så var det 1. sept!
Føler man såvidt rekker å få en lunk på grillen før høststormene blåser’n ut. Vil vi noen gang oppleve de gode gamle konkrete årstider…

Vel, i nord-norge er det slik at vi har “10 måneder med vinter og to måneder med dårlig sparkeføre”.
Andre sier at “om du er på toalettet akkurat når sommeren er her så går du glipp av den”.
I år hadde vi en flott lang sommer med ikke alt for høye temperaturer (opp mot 30-tallet).
Men så var jeg en tur i Tyskland (i Legoland) samt en tur innom Danmark (i Legoland selvsagt) og kjørte igjennom Sverige både på turen sørover og nordover. Kom hjem, begynte på jobb og hadde planer om en del fjellturer. Men nå er plutselig høsten her og sneen har allerede begynt å trekke nedover fjellsidene.
Fikk en fin fjelltur i dag, men de høye toppene er omtrent ufremkommelig på nå som det er kommet sne der. Men heldigvis sies det at “sneen skal ligge hvit i fjæra tre ganger før den blir liggende”, og så langt ned har den ikke kommet enda…
Og så er det plutselig begynt å bli mørkt om kveldene…
Jaja, får mere tid til LEGO bygginga iallefall Wink
edit: fikset en grov skriveleif Wink

F0NIX wrote:
Vel, i nord-norge er det slik at vi har "10 måneder med vinter og to måneder med dårlig sparkeføre". Andre sier at "om du er på toalettet akkurat når sommeren er her så går du glipp av den".
Hehe *fliring* Smile Ironien her må være at jeg føler at jeg bor alt for langt nord.... *brrrrrr*_________________Never argue with an idiot. They drag you down to their level & then beat you with experience.

Det har helt plutselig blitt kaldt her nede i sør også. Kom veldig plutselig, sånn over natta.
Jeg bor i et sånn halvdårlig isolert hus, og det er ikke uvanlig at en kald natt forvandler kjøleskapet til en varmekilde. Faktiskt så er det slik at når huset er kaldt, så er det snart jul. Vanligvis. Saken er bare at huset ble plutselig kaldt veldig tidlig, så julefølelsen har kriblet opp langs bena og ryggen min.
Er veldig glad for at rommet jeg vanligvis sitter på har vegg-vegg teppe og er lavt til taket, med skorsteinen til peisovnen gående tvers gjennom. Det varmer godt. Skjønt, tiden blir ikke brukt til LEGO, men snarere til studier. På den andre siden så har jeg forhåpentligvis snart bare halvannet år igjen hos HiØ (Jøss! Jeg begynte der jo nettopp!) om alt går bra.