Hva synes du er det verste LEGO-settet?

Kom over denne lista i går, over de 16 verste LEGO-settene som er laget
io9.gizmodo.com/the-16-most-awfu … 1515836292

Kan ikke si jeg er 100% enig i alt som er på den lista, men den er morsom å se på. Jeg oppdaget jo også ting jeg ikke visste fantes,
slik som Galidor.

Hva er det verste LEGO-settet du har hatt? Eller synes har vært helt uinteressant?
Siden det er lett å peke på serier som i sin helhet er helt forferdelige hadde det kanskje også være interessant å se hva du mener er det
verste settet innen en serie du ellers er glad i.

Mye fælt på den listen… men Fabuland fortjener ikke å havne på samme liste som Jack Stone & Galidor synes jeg, selv om jeg må vedgå at

Kommer ikke på noen umiddelbare sett som skiller seg ut som verstinger i farta, men kanskje når jeg får tenkt meg litt om…

Denne var litt morsom da: :laughing:

Den galidoren der er en dårlig McDonaldsutgave =p

LEGO Weyland Yutani at the LEGOshow UK 2012 by Steven Locke, on Flickr

Og denne på nummer 2 er jo bare en mer futuristisk atv/“golfbilatv” med tankvogn =p

Lurer på om de som laget listen kanskje har misforstått Fabuland. Jack Stone og Galidor sett hører selvsagt med til listen, men det er myyyye som overgår Fabuland når det kommer til dårlige sett.

Selv er jeg såpass fersk i gamet som AFOL og kjøper sjelden sett der jeg ikke har gjort research på forhånd. Så jeg har ingen “dårlige” sett per i dag.

Jeg hadde jo en del sett da jeg var liten, men jeg kan ikke huske at noen av dem var i nærheten av det som er presentert på denne lista. Men så entret jeg mine dark ages på veldig tidlig 90-tall og det er vel i perioden etter dette at vi finner de mer “eksperimentelle” settene og seriene.

Føler meg fristet til å nevne 10030 UCS Imperial Star Destroyer her selv om det ser pent ut.

Har forholdsvis nylig Bricklinket dette settet (minus alle de dyre delene) og makan til irriterende dårlig strukturell oppbygning skal man lete lenge etter. Misforstå meg rett, settet ser skikkelig badass ut når det er ferdig og stilt ut, men det tåler pinadø ingen ting. Dette settet er definitivt det som har provosert fram mest bannskap både under bygging og etter det var ferdig pga alle reparasjonene som må til hvis man flytter på det. Jeg var millimetre unna å måke hele settet i gulvet underveis. I tillegg er det svært ofte utsikter til at man må forsterke rammeverket internt for å unnga at “nesa” på settet begynner å sagge nedover over tid.

Heldigvis har oppbygning og design av UCS-settene blitt utrolig mye bedre enn da dette kom ut og det går i hvert fall an å håpe at det kommer en remake av det en eller annen gang. Evt en First Order-variant…

Fabuland hører definitivt ikke i lista over verste LEGO-sett. De er jo søte jo! Mulig at vi som nå har blitt gamle og hadde yngre søsken som hadde Fabuland, så var de kanskje ikke like populære blant ungdomen på den tiden :slight_smile:
Men nå er det jo ren nostalgi og de er jo ikke stygge i det hele tatt.

Jack Stone er jo fy-fy.

Znap settene ser jo litt teite ut, det skal jeg være enig i, men delene kan jo brukes sammen med Technic og gi mange muligheter. Mulig det er bare meg som aldri har brukt en Znap del som tenker slik, men ut fra bildene ser det jo ut som flotte deler iallefall.

Av moderne sett vil jeg si The Kwik-E-Mart, kun fordi jeg er allergisk mot bruken Lego har av klistremerker. Jeg hater klistremerker, og det er dessverre derfor heller ikke kjøpt settet.

Vil vel ikke si at Fabuland er noe av det verste.
Er nok helt enig i Jack Stone. Har vært borti noe av det i løs Lego kjøp.
Belleville virker jo ut som er litt avskudd i fra Lego.
Av det jeg har sett så var det mye rare ting der som man kanskje ikke kunne bruke videre med annen lego.
Samt figurene. Da er jo friends en del bedre løsning.