Hva bygger du i dag?

Etter PKH er vel ikke dette noen overraskelse; satt til sent på kveld i går og bygget denne: GBC Zigzag Stairs v.2 av Akiyuki. (Fant oppskrift på nettet.) Har ikke så mange baller i rett størrelse, men heldigvis var den romslig nok til å takle NXT-ballene også, de er et par mm større i diameter.
[attachment=0]gbc_akiyuki-zigzagstairs.JPG[/attachment]
Med den pluss den vi lærte av Maico Arts på søndag som ballast, er jeg nå helt klar for å designe min egen. :sunglasses:

Nice. Og ikke minst imponerende at du bygger etter en slik helg og hjemtur. Jeg sitter bare apatisk og ser på kassene jeg må rydde ut av :stuck_out_tongue: Hehe.

Teknisk sett ikke bygget idag, men fikk ikke tatt bilder før så her kommer det.
Mikey har vært foruten et ordentlig rullebrett siden han kom til verden, men det har man fått rettet på nå

Har fått bygget vel halvveis på Slave1 UCS i kveld. En del sjukt bra løsninger og byggeteknikker på den, og virkelig moro å bygge! Så vet jeg jo også at sluttresultatet blir virkelig lekkert :smiley:

Skulle egentlig bestilt denne for en stund siden. Men priorterte noen UCS som er utgåtte. Sitter og lurer på hvordan jeg skal få lure forbi konen, 5 pakker med lego når kommer hjem fra påske. Da jeg lovet og ikke bestille mer før jeg hadde sortert rotet mitt. :laughing:

Idag har jeg bygget nr. 7 i rekken av Starfuries fra Babylon 5. Kommer på Desucon

Både planlegger og bygger hva jeg vil kalle skisser til en større modell/layout som jeg håper å få ferdig til PKH2018, samt at jeg har begynt å bestille noe av det jeg trenger av brikker. Spent på om jeg kommer til å bli ferdig med hele, det kommer an på både tid og økonomi. Ser at det kommer til å gå med noen kroner for å ferdigstille hele. Blir uansett ferdig med deler av den før den tid, så noe blir utstilt uansett (gitt at datoen passer slik at jeg kan kjøre nedover).

Hmm… har ikke bygget mye siden PKH men i dag sprettet jeg sett [set=4002016-1]50 Years on Track[/set] og det er jo ett fantastisk sett! Selv for meg som ikke har vært veldig fan av tog før de seinere årene. Har jo derfor ikke noen av de gamle togsettene. Men ser helt klart nostalgien i disse settene. Eneste jeg har i full size er Emeral Night og det juletoget. Fikk nå veldig lyst på Metroliner toget også…

En annen ting er at flere av togene nærmest skriker etter å få vogner bak seg. Spesielt Metroliner, Monorail og Emerald Night. Tror nesten jeg må gjøre det?

Jeg liker jo også å motorisere ting, og har allerede sittet å tenkt ut hvordan de forskjellige togene kan motoriseres. Tror tilogmed at noen av dem kan kjøre rundt på en liten ovalbane. Svingene blir jo en utfordring, men tror jeg har tenkt ut en løsning der også. Må bare få dem motorisert så kan jeg teste ut. Monorailen kan ikke kjøre i svinger slik den er designet nå. Men tror likevel at jeg skal kunne kjøre den att og fram på ett lite rettstrekk. Det kommer sikkert å bli kult nok det? :slight_smile:

Alltid morsomt å bygge sett, man får så mange gode ideer til andre ting man kan bygge, samt lærer nye teknikker for hvordan man kan bygge ting.

Nå over til [set=10255-1]Assembly Square[/set]…

I dag har jeg bygget et stativ. Jeg har en DL-44 Blaster Replica (Han Solos pistol fra Star Wars) som ikke har hatt en fast plass eller stativ siden jeg fikk den for snart 2 år siden. Plutselig slo det meg at jeg kunne bygge et stativ av Lego. Så np har den endelig fått hylle plass sammen med min Darth Vader FX Lightsaber. Hurra! :slight_smile:

Noe blått:

Omsider gjennomskuet hvordan jeg får lagt inn bilder fra flickr med mobilen, så nå blir det nok bildespamming! :laughing:

I dag modifiserte jeg ett LEGO sett. Se viewtopic.php?f=3&t=5794 for bilder.

Jeg driver også å ser på å få disse 4 stud brede togene motorisert på en eller annen måte. De er jo så smale og små at det kan bli vanskelig å få inn ett LEGO batteri inn ett sted i togene. En motor skal jeg nå alltids finne på en måte å feste. Men de minste originale batteriboksene er jo 4 stud brede, noe som vil si at sidene på batteriboksene vil bli synlige. Men har sittet å fundert på andre måter å få beveget togene. Kan ha en tråd som er festet helt nederst under hjulplatene ett sted. Dersom man bare lager ett rettstrekk så kan denne tråden gå via noen trinser i hver ende. Og så setter man en motor på den ene trinsen.
Blir litt mer tricky å få dette til i svinger. Men tror jeg har en løsning på det også. Skal iallefall prøve. Jeg her noen gamle lysegrå skinner fra 1980-85 tiden. Tenker da å bruke del [part]3230b[/part] på ytterisen og ha bare tiles på innsiden.

Ikke med mindre du setter 9V boksen på høykant :smiley:
Fungerer godt i mitt SKD 226 lokomotiv.
Lykke til!

Stort sett ferdig med en kirke som er en del av den store layouten jeg bygger til PKH2018. Og begynner å se en ende på landskapet (i alle fall det som danner selve modellen, mangler fortsatt mye detaljer som trær og slikt).

[attachment=0]Kirke.jpg[/attachment]

Det vises kanskje ikke så godt på bildet, men på taket er det halvt om halvt med light grey og light bluish grey slopes, 45 graders 1*2. Og ispedd en og annen i tan og sand green. Totalt er det ca 1000 slopes.

Tok et år fra jeg fikk ideen til å bygge akkurat denne kirken, med mye prøving og feiling, før jeg i sommer endelig landet på hvordan jeg skulle bygge den, og fant løsningene på mange utfordringer. Og ytterligere nesten et halvt år før jeg faktisk fikk bygget den. Er måtelig fornøyd med sluttresultatet, det vil man om ikke noe uforutsett skjer kunne se på PKH2018.

Flott med den måte du får panel på. Et lite tips er å la slopes (taket) gå en lenger ut så det dekker over panelen (veggen) bedre :slight_smile: Evt bruke en rekke med doorrail (takrenne), finnes i mange farger i 1x2 og 1x8 nederst under slopes for å få litt å feste det på og kan ha en plate videre under hver rekke oppover for å få festet det godt :wink:

Fra da Saturn V raketten var kjøpt, så begynte jeg planleggingen av en rampe.
Med litt innspill og hjelp i fra Kjellis. Så er deler av tårnet og plattingen i bygget.
Blir litt dele venting fra Bricklink :astonished:

Planen er og fortsette med denne fremover.
[attachment=1]WP_20171025_23_23_30_low.jpg[/attachment]

[attachment=0]WP_20171004_21_44_09_low.jpg[/attachment]

Takk for innspill. Litt usikker på om jeg kommer til å prøve på det. Ikke fordi jeg ikke tror det blir bra, men fordi det betyr at jeg må av med de rundt 1000 slopes, og det vet jeg ikke om jeg orker :smiley:

Hva jeg har bygget i det siste+ fått ryddet i legoen min. noen bilder her, men har hatt trøbbel å loge inn her grunn glemt passord
photos.app.goo.gl/gTAux8jdXhGGmLid9

Her er det noen bilder av lego star wars figurer 6 stk.
photos.app.goo.gl/qUWUEe6PBzcA9fJo8

Bygger på lego sett 31011 :mrgreen: skal bygge videre etter på 31039 først helicopteret så jager flyet for båten er ferdig, eller om jeg forsetter med 21303 da usikker trur 31039 da.

Bygger akkurat nå en 1,8m x 0,9m lang versjon av den nydelige Golden Hall of Meduseld fra Lord of the Rings. Det er King Theoden sin hall i Rohans hovedstad, Edoras.

Har bygd hele grunnmuren og alt terrenget rundt. Skal begynne med selve gullhallen nå.