Hot rod med V12 i skala 1:6 med power functions

Ja, hvorfor ikke??? Hmm. Det skal jeg tenke på. Men det blir lenge å vente på tegningene, først skal jeg bruke bilen og leke med den før jeg i det hele tatt begynner å tegne. Men jeg skal gi ut PDF og noen hefter i i lite opplag framtiden er planen. (Trykkes i Tsjekkia) Dere skal også kunne se den på YouTube.

Det var en gang en Aston Martin som hadde 16 sylindret motor i virkeligheten. Den hadde to rader med 8 sylindere på hver side.(Veteran racerbil, muligens 30 år nyere enn for min er jo ca 1910 tipper jeg) Dette her er bare V14 og dessuten er ikke dette en virkelig bil så da er det ikke så viktig heller. Det er noe som jeg finner på. Bruke fantasien.

Det finnes flere biler med V16 og V18, men aldri sett noen med V14 selv.

Her er et Lego-prosjekt med en V100
lotekbricks.blogspot.no/2003/01/super-8457.html

Jeg har fått bla resten av sylinderne og to PF XL motorerså hvis dere vil se hvordan motoren fungerer med motorer så er linken til video her: facebook.com/helge.myhre.92 … 082708399/

(i stedet for blog så laget jeg en LEGO facebookside som er offentlig.)

Her er linken til min Facebookside for LEGO. En slags offentlig blog. facebook.com/legobricks.helge?fref=ts

Det er vanskelig å bygge en V14, i et hvert fall hvis du vil ha en motor som går i takt med seg selv. En motor som går i utakt vil lage ekle vibrasjoner, og høres ut som om den ikke tenner på alle sylindrene.

Da er jeg tydeligvis flink eller du ikke flink -velg selv. For min virker utmerket, bare trykk på linken og se videoen. Men du må logge inn på Facebook for å se videoen med motoren i funksjon. Den nederste linken trenger du ikke Facebook for å se for den er ment for offentligheten

Hva er det for en påstand?

Han har ikke skjønt problemet.
Selvfølgelig kan du lage en modell som går i 2-2-2-1-takt uten at det blir noe problem med vibrasjoner, heldigvis for oss som vil lage V6- eller V8-motor i LEGO uten å ty til et eller annet knep for å lage 60 graders knekk på kranken, men prøver du det samme i en ordentlig motor får du eksplosjoner i utakt, og det høres og kjennes litt vel tydelig.

[attachment=0]DSC_0049 1.jpg[/attachment]
Sånn da kan tråden avsluttes og alle bør velge å være flinke og oppføre seg pent. Kanskje til og med tenke litt over det man har skrevet før man poster.
#offtopic #værsåsnilloglåstråden

Er du sånn politi du da Skybert80?
Hvis herman syntes at det er vankelig og jeg syntes at det er enkelt og jeg får det til med letthet, så må vel det over stemme, ikke sant? Ren logokk…

Her har jeg montert girkasse. 2 trinns. inne og utebruk.

[attachment=0]Noname.jpg[/attachment]

Herman syns ikke det er vanskelig. De fleste klarer å forlenge en V-blokk.
Slutt å snakk nedlatende om folk.
Herman er faktisk han som snakker logikk.

Personlig ser jeg herman som meget seriøs.

Jeg så ikke dette svaret fra Herman:

“Han har ikke skjønt problemet.
Selvfølgelig kan du lage en modell som går i 2-2-2-1-takt uten at det blir noe problem med vibrasjoner, heldigvis for oss som vil lage V6- eller V8-motor i LEGO uten å ty til et eller annet knep for å lage 60 graders knekk på kranken, men prøver du det samme i en ordentlig motor får du eksplosjoner i utakt, og det høres og kjennes litt vel tydelig.”

Jeg trodde at han bare snakket LEGOmotorer - ikke ekte.

Da får du lese bedre før du er ufin i kommentarene.
Kutt ut nå. Nå er det bra. Gå til off-topic.