Gorg Castle

Hei!


flere bilder:
Brickshelf
DNL

Pluss: Veldig fin helhet! De skråstilte veggene fungerer godt, både på siden og i tårnene. God flyt i arkitekturen. En del gode detaljer i bygget (selv om det meste har blitt gjort før, men for all del). Fint detaljert ellers også.
Minus: Øvre halvdel av den store bygningen i midten bak står litt tilbake for resten, spesielt på baksiden; litt for mye stor grå vegg til å være interessant - kanskje gjøre noe mer med vinduene, og/eller kanten øverst? Prøv dessuten å skaffe de delene du trenger i samme gråfarge sånn at du slipper å blande ny og gammel. Ellers er det kanskje litt mange studs for min smak.
Men pirk til side, flott kreasjon Smile
Hvor gammel er du?

DNL viser igjen sine emner til å konstruere flotte borger.
Jeg for min del er ikke helt enig i torerik sine bedømmelser.
De skråstilte sideveggene var litt “annerledes” og ga noe nytt innen slik borg design. De var ikke alltid firkantet før i tiden. Veggene fulgte veldig ofte åssidene på den toppen de var bygget på.
Den store bygningen bak burde du gjort litt høyere, dette er jo hovedbygningen som borgen skal beskytte. At baksiden er litt minimal gjør ikke noe, den er sikkert beregnet å stå inn mot andre modeller? Evnetuelt så er det “stup” bak der og utilgjengelig uansett.
At det er flere gråfarger gjør ingenting, faktisk skulle jeg ønske å se mer variasjon, bygningene blir liksom litt FOR ensfarget… En litt mørkere eller lysere brikke her og der gir bare litt mer liv i veggene. Man bør kansje tenke på at disse ble laget i stein før i tiden, og den var ikke alltid lik farge på. Var vel ingen som malte borgveggene?
Mange studs gjør bare at man blir mer imponert og ser at dette er virkelig LEGO og heller ikke bygget av “moduler” Smile
Men alt i alt en fantastisk byggning. Jeg er ikke veldig fasinert av borger, men alle de borgene som DNL har laget er fenomenalt bra.

Jeg håper de kommer hit i mai Smile

Jeg skjønte ikke helt det du skrev om skråstilte vegger Øyvind, men jeg vet ikke om vi snakker om det samme. Jeg mente at veggene mellom og i tårnene står “på skrå”, altså ikke i 90 graders vinkel, når man ser borgen ovenfra. Hverken tårnene eller borgen blir da firkantet, men sekskantet.
Er enig med deg i prinsippet om blanding av gråfarger; om det gjøres godt, kan det se bra ut. Det er dog ekstremt vanskelig og uvanlig, og DNL er, med all respekt, ikke i nærheten. Grunnen til at man bruker forskjellige farger er jo som regel at man ikke har en del klosser i samme farge som resten, og da blir det ofte klumpet og inndelt.
For øvrig, jeg regner med du kjenner til innholder på classic-castle fra før DNL, men her er en god artikkel om “big gray wall syndromeSmile

DNL: Håper du stiller på LEGOWorld?

Takk for komplimenter og råd! Very Happy

Sitat:
Jeg håper de kommer hit i mai
Sitat:
DNL: Håper du stiller på LEGOWorld?
kanskje....
Sitat:
Hvor gammel er du?
jeg er 15 år. DNL
DNL wrote:
jeg er 15 år.
Shocked Etter MOCene dine å dømme, ville jeg aldri trodd det! Wink

Hørte du det, Daniel? Wink

Daws Du!
15 ka?
15 borger?
Æ liker spesielt vinduene, dvs deres røde innmat.
Hilsen
Michael