Ghostbusters Ecto-1 med lys

Purister - se bort fra denne meldingen!

Helt siden jeg så at LEGO skulle lage Ghostbusters-bilen visste jeg hva jeg måtte gjøre med den. Jeg brukte en del timer på dette, og er temmelig fornøyd med resultatet. Bilen blir å se ett eller annet sted i bylayouten på PKH 2015.

[youtube=wide]w5bfyKgTweU[/youtube]
(beklager dårlig kvalitet på videoen, skal lage en bedre en etter hvert)

Noen detaljer:

  • 15 selvblinkende LEDs
  • 6 vanlige LEDs
  • 2 knapper (den ene styrer front- og baklys, den andre resten)
  • 1 batteri (3,7 V)

Nå mangler den bare en lydmodul til å kunne spille av den kjente og veldig karakteristiske sirenelyden i loop. Kom gjerne med tips!

Tøft!

Ble kul den.
Som du skrev så mangler det nå bare sirenen.

Tøft laget laget gleder meg til å se den på PKH 2015.
:slight_smile:

Kanonkult!!! Og med lyd blir den jo magisk!!

Veldig VELDIG kult!
Morsomt at de ikke blinker i takt heller.
Sa jeg at det var VELDIG kult? :slight_smile:

Lydfilen
[youtube]Os0YgJRJOjA[/youtube]

Meget bra laget. Og imponert over at du har klart å presse ledninger og slikt på disse små plassene.
Denne må jeg ta en nærmere titt på en dag.

Fikk lyst til og modde min på samme måt.

Fantastisk bra! Bare synd min Ecto-1 nå ikke er like kul lenger (siden den ikke har blinkende lys…) :wink:

DEN.VAR.FET!

Lager du en til?

Hadde igrunn ingen planer om å lage en til :slight_smile:

Ang. lyden - jeg har hatt filene klare i en stund nå, men sliter med å finne en fysisk lydmodul som passer til dette.

Hva med å eventuelt bruke en liten mp3 spiller. Hvis man finner en med en liten intern høyttaler?
Men det spørs vel om den er liten nok.

Amundsen Hobby selger HØYTALER 20 mm, 8 Ohms vet ikke om den er liten nok ?.
amundsenhobby.no/webshop/pro … ri_far=418

Hvis du hadde fått litt betalt ??? eller kanskje du har tatt noen bilder av prosessen fikk jeg MEGET LYST til å “PIMP MY RIDE”
Synes min ser litt fattig uten lys…

Men fantastisk jobb du har gjort…

Takk!

Tok dessverre ingen bilder av prosessen. Altså, jeg kan pimpe noen flere, men det er faktisk utrolig mye jobb, så det blir nok ikke billig.

Jeg har litt lyst på en også for det var meget kult!

Tror den bilen vil selge som varmt hvetebrød, hvis det holder med nugatti på brødskiva og ikke russisk kaviar… Jeg tror iallefall at jeg må ha en, pga jeg har denne jenta som bare sitter der på benken… Tror hun kan være et spøkelse. Men har sluttet å tygge på legoen for 40 år siden, så får ikke sjekket…Men en slik bil hadde gjort susen! PM meg prisen hvis du ombestemmer deg.

Se her, hun ser fader meg ikke god ut ass!

Det er neppe noe mer i veien med jenta enn at hun er emo.

Godt mulig…

Er det disse du har brukt?

brickstuff.com/

Nei, vanlige flashing LEDs fra eBay.