Gammel tråd ang World City

Phu, mye støv her gitt…

Hva er det med denne World City-serien? Jeg har virkelig ikke sett noen av disse eskene/settene før. Det må ha vært i et Lego-vakuum i mitt liv. I 2003 fylte jeg 24 år så det kan tenkes at det var i oppholdet fra 15-25 år…

Uansett, hva er historien bak dette temaet? Spinnoff fra CITY? Hvorfor opphørte det?

Det er vel ikke mer mystisk enn at det var det “by”-legoen het den gangen. Den hadde ikke vært markedsført under noe eget navn før i 2003, da de begynte med World City-navnet. I 2005 (hovedsakelig) endret de navnet til City.

I tillegg er vel dette den tristeste perioden for Lego City noen sinne. Synes nesten alle de verste settene de har laget kom i World City perioden.

Ja, trist som faen. Regner med at designeren fikk fyken etter kort tid… Skikkelig trist design!

brickset.com/browse/themes/? … rld%20City

Ser at den serien ikke er helt opp til samme standard som nå i dag. Men helt begredelig var den nå ikke?
Ikke at jeg har noen av de settene da. Men det er nok mer fordi at jeg var mest interessert i Technic på denne tiden når disse settene var på markedet.

Togsettene (kanskje med unntak av passasjertoget) var ganske gode, årstallet tatt i betraktning. Politisettene var forferdelige. Synes jeg.

World City var kort og godt reinkarnasjonen av By, som gikk i oppløsning noen år før - 1999 eller 2000, rundt der. Begredelige år, de der.

Uansett, World City var ikke den beste varianten av By, men hadde i det minste noen gode, klassiske sett 7032 og 7045 for eksempel, og godstoget regnes som ett av de bedre i 9V-serien, i tillegg til mer eksperimentelle, futuristiske kjøretøyer. Bygningene var ellers forglemmelige, om man ikke regner med 10027 og 10128.

Synes personling World City ikke var det verste. Helt greit, liksom :slight_smile:

Men godstoget er imponerende :wink: