Gammel Lego koffert. Trenger id på denne.

Jeg driver å lister opp mine sett og andre Lego ting på Brickset men kan ikke finne lego koffert.

Jeg hadde i min barndom en mørk rød koffert med uttakbar innsatts med 3 rom hvis jeg ikke husker helt feil.

Mener dette var en lego produsert koffert i samme bane som lagrings posen i tøy de lagde.
Denne hadde noe som kunne minne om skotsk rutemønster i mørk rødt. Ikke laget i plast.
Er det noen som kjenner lego betegnelsen på den? Klarer ikke å spore den opp i brickset.

sjekk denne linken, er det denne?

qxl.no/pris/leker/lego/1818- … 700944700/

Noe ala den der, men den jeg hadde var mer avlang i formen.

Har du den tilgjengelig for fotografering?

Tror desverre den er blitt kastet med tiden men hadde vært fint om det gikk ann å finne den igjen på nettet.

Rød, med litt tekstur i materialet? Relativt bøyelig slik at den bulte ut på hver langside om du hadde den helt full? Uttagbar skuffe øverst med tre rom i, som lå støttet på to trehvite skinner montert på hver kortside? Hvit stropp over hele greia?

Kunne høres som den men husker ikke at det var hvite skinner som skuffen hvilte på. Ei heller stroppen.
Mener det var metal beslag i hjørnene.
Men det er en god stund siden jeg så den. Ble nesten inspirert til å ta en tur på loftet for å se om jeg har klart å ta vare på noe av den av like vel.

Tror min finnes på et loft et sted også, men i en annen del av landet dessverre. Legg gjerne ut bilde om du finner ut av det, gøy å se om det er samme :slight_smile:

Man skal vist aldri si aldri, Borte mellom noen andre ting på loftet fant jeg det eneste som jeg har igjen av kofferten den Skuffen med de tre rommene.
Den hadde dessverre fått hard medfart men har fått tatt bilde av den slik at vi kan se mønsteret og form. Tapet litt slik at den holdt litt mer normal form.

[attachment=1]WP_20130307_005.jpg[/attachment]

Som en liten bonus fant jeg også den orginale esken til 851 Rød traktor technic settet.

[attachment=0]WP_20130307_002.jpg[/attachment]

Jeg hadde/har en sånn:

Det kan se ut som den. Mulig jeg husker feil eller at det fantes forskjellige utgaver.
med eller uten hvit kant. Kan nogså være en annen års model.

Men takk til alle som bidro. Tror vi har kommet til bunns i saken.