GamesOnTrack LEGO versjon forhåndsbestilling åpnet

Jepp, folkens! Da er det åpnet for forhåndsbestilling av LEGO versjonen av GamesOnTrack.

For dere som ikke vet hva dette er for noe så finner dere mer info her: gamesontrack.com/
Forhåndsbestillingen kan gjøres her: shop.gamesontrack.dk/lego-train- … ol-uk.aspx

Jeg har iallefall lagt inn forhåndsbestilling på følgende:
1 GT-Command starter kit for LEGO Trains
3 GT-Xcontrol IR (enhet som monteres i togene)
1 GT-Xcontrol Servo (enhet for å styre 2 penser og 2 lys)
2 GT-Servo (selve servoen som styrer pensene)
1 GT-Position Upgrade (for å kunne få posisjonering av togene i tillegg)

Kort forklart er dette ett system for å kunne styre LEGO PF tog fra en PC. Med starterkittet kan man styre fart, lys og lyd (lydmodul kjøpes separat) til mange tog på én gang fra PC’en. Får også ett tilleggsprogram for å styre fra mobile enheter som smarttelefon eller tablet. Systemet er veldig modulært og man kan bygge på etterhvert med flere enheter og funksjoner. Slik som posisjoneringssystem som jeg også har bestilt. Med det får du en visuell presentasjon på skjermen hvor toget er og kan lage macroer/programmer som utfører forskjellige ting når for eksempel ett spesifikt tog kommer til en spesifikk posisjon.

Med de tingene jeg har listet opp ovenfor kan jeg styre 4 tog med posisjon, 2 penser og 2 lys.

For dere som var på PKH2014 så hadde Morty med seg en demo der.

Etter hva som står på nettsiden så forventer de shipping i løpet av september 2014.

Edit: skreiv “shipping i løpet av november 2014” men skulle være “september 2014”…

Har vært en av de få som har testet systemet :slight_smile: Fikk det rett før PKH og lite tid til å teste før og under eventet. Jeg har gitt utvikleren en del tilbakemeldinger i fasen som har vært og fått med noen ønskede positive endringer og fått oppgradert demoutstyr i testperioden. Det fungerer nå utmerket og gir mange muligheter som jeg har savnet hos LEGO uten å måtte modifisere masse. En av mine viktigste poeng var at det skulle være mest mulig plug and play, ingen lodding…kun skrukoblinger for å koble til støm :slight_smile:

Hva ble prisen for det du bestillte FONIX?

Husker ikke prisen akkurat nå, men tror den kom på litt under USD 800 totalt. Men tror det er blitt litt dyrere nå siden jeg fikk det til introduksjonspris. Man trenger ikke kjøpe ALLE de delene jeg har bestilt.

Og i fikk nylig en hyggelig mail fra GamesOnTrack hvor de skreiv at dlene er pakket og vil bli sendt på onsdag (altså i dag)!
Jeg gleder meg! :smiley:

Tok en kjapp test å la inn de samme tingene som jeg hadde bestilt og kom på USD 843 og med frakt kommer det på USD 865,50