GamesOnTrack grafikk-filer for LEGO tog

I denne tråden tenkte jeg at vi kunne dele grafikk som man bruker i GamesOnTrack programmet.
Fra utgangspunktet er det kun lagt inn 4 forskjellige LEGO lokomotiv, men du kan legge til så mange du selv vil. Du kan da også legge til dine egne MOC lokomotiv. Foreløpig er det kun en boks med farger for vognene.
Det du trenger er to .png bilder. Ett som brukes som ikon i kjøretøyslista og ett bilde som viser lokomotivet ovenfra. Dette brukes som grafikk på det virituelle bildet av layouten som viser hvor togene kjører rundt og da er det dette bildet som vil kjøre rundt på togsporet.

Her er noen jeg har laget selv:
(Men som dere sikkert ser har jeg bare brukt LEGO sine egne bilder for ikonene)

LEGO set 10233 Horizon Express:
Icon:

Topview:

LEGO set 60061 High-Speed Passenger Train:
Icon:

Topview:

LEGO set 7938 Passenger Train:
Icon:

Jeg oppdaterer denne posten etterhvert som jeg lager flere.
For å bruke disse høyreklikker du på bildet og velger “Lagre bildet som…” og lagrer det under \GTCommand\Resources\Vehicle for eksempel, eller egentlig hvor som helst på din harddisk, så lenge programmet kan få tilgang til den katalogen.

PS: Ja jeg vet at HE er speilvendt, men iconet blir så lite i programmet at du ikke ser det tallet likevel. Men jeg ville at alle tog hadde snuten i samme retning. Ser penere ut i den kjøretøyslista :slight_smile:

[attachment=1]lego_10233_he_icon14.png[/attachment]

[attachment=0]lego_10233_he_iconNoNumber.png[/attachment]

Bare flippet 14, så det blir rart på grunn av vinkelen. Tok det likesågodt bort.

Hej F0NiX
ville det være OK om dine fine grafikker kom direkte i Programmet, så brugerne kunne vælge dem derfra også - eller har du tænkt anderledes. ? , i så fald skal vi planlægge det så det passer med en release. Vi kan godt referere F0NIX.
I øvrigt er den såkaldte Multitraction nu blevet en del af den kommende V 4.3, så man kan have flere positionstog i samme togstamme, men kun det forreste udgør målegrundlaget. Det hænger sammen med vognopdateringerne. Den kommer på dansk og engelsk i næste uge.

VH
Niels Bo

Hva slags størrelse er det på disse bildene ?
man burde vel fått inn en monorail med tiden også?

Icon bildet er ikke viktig hvilken størrelse det har, da programmet skalerer det ned selv. Men det må være i png-format.

Det topview bildet bør være 18-20 pixler høyt, bredden avpasses etter lengden på lokomotivet. Dette bildet må også være i png-format.
Høyden på dette Topview bildet er altså ikke ett bestemt antall pixler da lokomotivene kan ha forskjellig bredde og det gjenspeiles også i antall pixler i forhold til resten av toget. En pixel fra eller til her vises ikke veldig mye på layouten men de 19 pixlene som jeg valgte virker passe fint med vognene. Vognene kan man ikke endre bredde på eller ikon på (enda), men kan kun endre lengde. Designet er likt på alle vognene ovenfra, men du kan selv velge farge. Håper at de kommer med mulighet til å legge inn bilde av vognene også her i fremtiden.