Funn på FINN.NO

Denne var det faktisk jeg som kjøpte :smiley: og alle godsakene ligger fremdeles i pappesken :astonished:
Arti uansett og se at man kaller det ett “funn” :smiley:

K.

Den politistasjonen bygde jeg faktisk i helga.
Vil absolutt definere det som et funn :slight_smile:

“Prisen på 100.000 er ikke prutbar, sier Legoentusiasten”

Vanskelig å selge en slik samling samlet, men han kan jo ha flaks og treffe en entusiast med for mye penger.

Enig i det, tror det hadde vært lettere å selge stykket opp i pakker på tema. Men det blir jo klart mye jobb, og alltids en risk for å sitte igjen med endel av de mindre attraktive settene når “godbitene” er borte.

Hvis jeg hadde vært entusiast med for mye penger så tror jeg at jeg heller ville brukt 150-200k på å bygge det fra bunn av selv.

PS. Dere som har vært medlemmer her en stund, noen gode ideer og tips til forhandlinger i familierådet når det gjelder pengeforbruk og plassforbruk til LEGO-hobbyen?

PPS skulle dette sp.målet vært stilt i Generelt tråden?

Eller så håper han egentlig at ingen kjøper det, han har bare lagt det ut for å blidgjøre kona :wink:
Egentlig vil han helst pakke det ned enn så lenge, med håp om å kunne ta det fram igjen om noen år :wink:

Få familien interessert i LEGO, finn ut hvilke sett som trigger noe hos dem :wink:
Og ja, dette ble vel feil tråd for sånt…

Selvsagt :slight_smile:

20m2… Come on! Tipper max 7m2

http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Selger-20-kvadratmeter-stor-legosamling-7348355.html#.UmjtjMsaySN

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44451320&searchQuery=Lego

Nå er den jaggu solgt :astonished:
Noen på forumet som har handlet??? :-p

Da skal du ha sinnsykt god råd…

Solgt eller trukket??

finn.no/finn/torget/annonse? … Query=lego

Siden jeg er litt ny her, er dette en naturlig pris?
Jeg tenker jo at dette er litt drøyt, men så samler ikke jeg på uåpnede esker da, jeg ønsker å bruke legoen.

Ønsker du bare settet så ligger billigste på Bricklink til rundt 10-11.000 kroner.

De billigste med uåpnet boks ligger fra en 17.000 og opp.

Denne på Finn ser ut til å gi inntrykk av å være 1st edition. (Vær obs på forfalskninger).

Billigste from påstår å være 1st edition hos Bricklink ligger på 24.000, mens den dyreste ligger på 47.000 kroner.

Så, 50 lapper er dyrt uansett.

Ser det ligger en Death Star II på finn akkurat nå.

Det var nå i overkant dyrt for 10179. 50000.- selv om det er en First Edition. Har “bare” en second edition uåpnet, men ser nå ikke den store forskjellen i verdi!

finn.no/finn/torget/annonse? … Query=lego

Var hos han og kjøpte Lego Technic 9398 4X4 Crawler i går for 800,- kun bygget opp.
Alt var strøkent :wink:

Den flatbeden er billig om den er like fin og kun bygget opp.

Ser det for tiden er mange som selger uåpnede Star Wars og Technic sett , VELDIG billig. Og de er geografisk spredd, så ser ikke sammenhengen. Noen som vet hvor dette kan komme fra ? Kjøpte Jabbas Palace , AT-TE , Republic gunship , og Jabbas sail barge, for 1500 uåpnet.
Og det kommer stadig flere av disse på finn.

Jeg kjøpte en haug med Lego Technic Flatbed av en i Tønsberg til 300,- kr/stk nye.
Di var kjøpt på konkursauksjon i Oslo. Ho trodde mannen hadde fått dem til 50,- kr/ stk :laughing:

Jeg kjøpte også masse SW sett veldig billig på Finn, og har ute en annonse nå med noen av dem jeg har flere av. Ikke utenkelig at det er flere enn meg som gjør det samme. Vet ikke hvor de stammer fra, men prisene var jo så lave at det må ha vært konkursbo eller lignende.