Frakt og tollavgifter på pab og bap?

Jeg er i planleggingsfasen med mål om å “bricklinke” GG og CC i løpet av våren. I en tråd på Eurobricks anbefales det å bruke lego.com´s pick a brick og bricks and pieces på enkelte biter, ettersom de er billigere der.

Men hvordan stiler det seg med frakt og norske tollregler når man handler fra disse tjenestene? Pab er så vidt jeg kan se en del av shoppen på lego.com, så der antar jeg reglene om fri frakt over kr 1000 og null tollavgifter gjelder. Men hva med bap, gjelder fraktfrit over kr 1000 og null toll her også? Noen med erfaringer?

Hei.

Jeg har kjøpt modulhus fra Lego shop og da har det ikke kommet toll eller mva. Men det er kanskje annerledes med enkeltbrikker?

helgemann

Bricks and Pieces er en del av kundeservice og ligger ikke inn under shop. Har videre inntrykk av at BaP sendes fra et annet lager enn sett og enkeltbrikker fra shoppen. Det er derfor jeg lurer på om andre regler gjelder.

Pick a Brick kommer så vidt jeg vet fra et annet sted enn settene og blir sendt separat.
Begge delene er det betalt mva på så de skal ikke få noen tillegg.
Kjøper man både sett og løse brikker så er det bare en fraktpris.

Det jeg har fått fra kundeservice (BaP) har aldri vært over 200, men jeg er ganske sikker på at
det heller ikke her tilkommer avgifter.

Flott, takk for det :slight_smile:

Har bestilt noe småtteri fra B&P i dag sammen med en stor legobestilling. Skal si i fra om resultatet når den kommer. regner ikke med noen ekstra avgifter.

I januar i år bestilte jeg løsbrikker for 414 NOK samt et navneskilt for 99,90 NOK, bare for å passere 500 NOK og få fri frakt, da det var bedre å betale ca. 100,- for et navneskilt enn den samme summen for kun frakt…

Navneskiltet kom fra Brüssel (hvis jeg ikke husker helt feil) via DHL, og første status (“Picked up”) på Pick a Brick-forsendelsen var i Strykow, Polen (kom etter hvert via Posten Norge). Det tilkom ingen ekstra avgifter på denne ordren.