Forumet

Er det fler som sliter med å få kontakt med serveren til BrikkeLauget innimellom?
Noen ganger kommer det opp serverfeil, og hvit side :open_mouth:
Eller er det bare meg? Alle andre nettsider funker fint :wink:

Neida, virker som det har vært litt hikke innimellom de siste dagene…

Endelig er det bevist! Tidsreiser er mulig! Velkommen skal du være Andrew fra fremtiden! :laughing:

Hmm hva skjer? :open_mouth:

Det har i det siste vært trøbbel med strømtilførselen til serveren som står i Trondheim.
Heldigvis ble ikke serveren tatt av Ivar.

Jeg svarte på posten din, og da viste deg seg at innlegget ditt var 1 time fram i tid, og mine svar havnet før din post.
Kan jo selvsagt ikke utelukke at tiden på serveren var 1 time feil, men det er jo mye gøyere med tidsreiser da… :laughing:

Da går vi for tidsreiser :laughing:

Mest sansynlig har boksen feil klokke i hardware, så kom ntpd og fikset det litt etter boot. [en.wikipedia.org/wiki/Ntpd](http://en.wikipedia.org/wiki/Ntpd)

Nå har vedlagte bilder (“attachments”) slutta å funke (bare filnavnet og beskrivelsen kommer opp), det har vært sånn de siste dagene. Linkede bilder funker fortsatt.

Litt på siden av disse umiddelbare tekniske problemene - jeg har lenge tenkt på om vi burde vurdere å slå sammen/omorganisere gruppene litt, det er for tiden altfor mange undergrupper i forhold til aktiviteten. Jeg er kanskje lat, men jeg synes det er knotete å trykke meg ned til hovedsiden og så trykke meg inn i de forskjellige gruppene, reultatet er at jeg ytterst sjelden sjekker noe annet enn Generelt. Det var f.eks bare tilfeldig at jeg i dag kikket innom “Kjøp og salg” og så at Lego har snik-kansellert alle bestillinger på Parisian Restaurant og tilliggende herligheter. IMO er k&s kun for postinger av typen “jeg selger X” og “jeg ønsker å kjøpe Y”, og at diskusjoner av typen “gode tilbud”, Bricklink-tips og SAH-problemer bør postes i Generelt.

IMO burde muligens Galleri og spesielt Arrangementer kunne slås sammen med Generelt, og at man heller merker slike postinger med f.eks “[Arrangement]” eller “[MOC]”. Jeg har ingen erfaring med phpBB og vet ikke hvor vanskelig dette er å gjøre i praksis, spesielt å gjenopprette den eksisterende strukturen hvis de sammenslåtte gruppene skulle vise seg å fungere dårlig. Jeg aner heller ikke om det er mest hensiktsmessig å flytte meldingene til Generelt og fjerne gruppene helt, eller å beholde dem som arkiver sperret for nye tråder (men bør ihverfall i en overgansperiode tillate postinger i eksisterende tråder).

Tilsvarende gjelder også de tre medlemsgruppene, jeg leser dem ikke så ofte men ser nå at de til sammen har 47 tråder med postinger fra 2013, dette burde gå greit i en enkelt gruppe.

Jeg bruker “Se nye innlegg” øverst til venstre.
Det forutsetter at jeg er logget inn i forumet, men det plager meg ikke så mye.