Førstegangskjøp bricklink, hvor lang tid til selger svarer?

Hei, bestilte meg noen veiplater i går på bricklink. Dette er min første bricklink bestilling, og ser jo på pending order at den ligger der, men hvor lang tid tar det før selger faktisk tar kontakt for betaling og sending?

Det varierer fra selger til selger, men de jeg har kjøpt fra har svart i løpet av en dag eller to.

Vær obs på at du får fakturaen som en melding på Bricklink og ikke på e-post. Gikk på en blemme der med mitt første Bricklink kjøp… meldingsbeskjeden er ganske liten.

Normalt så kan det ta inntil 3 dager før selger sender Invoice, slik at du kan betale. Hastigheten variere fra butikk til butikk.
Hvis ikke du har fått den innen disse dagene og butikken ikke har noen spesielle regler for når de sender den. Det finnes noen unntak har jeg opplevd. uten at det har vært noen problem.

Så lenge man holder seg unna de med dårlig tilbakemeldinger innenfor halvt år - 1 år. Kommer litt ann på tilbakemeldingene også.

Jeg har opplevd det samme som Legofjotten men det har gått bra, men man bør være obs på slike uregelmessigheter.

Ok, takk for infoen om innboksen. Får bare vente og se da om det kommer noe fra selger da…

Du kan sette opp at du vil ha invoice både internt og epost, eller bare én av delene, på “My contact settings” på Bricklink.

Sto på det. Tok og bestilte det samme + litt ekstra hos en annen og får se om det går litt kjappere, så jo forsåvidt at første selger ikke har vært logget inn siden 4 mars.

Du kan få invoice (og all annen kommunikasjon med selgere) direkte på epost.

Hvor lang tid det tar før de svarer kommer helt an på selgeren. Har opplevd alt fra svar innen en halvtime til svar 2 uker etterpå.
Jeg bestilte en hel del biter fra mange forskjellige selgere like før jul og vil si at de aller fleste forsendelsene var på vei til meg etter 4-5 dager.

Etter en uke tok jeg og avbestilte. Jeg er litt utålmodig av meg, og når bestiller ting som er forventet på et lager synes jeg maks tid for venting er 3-4 dager. Har nå bestilt et par pakker av en annen selger, første gang tok det 12r til jeg fikk invoicen, om mandag tok det 13 minutter :stuck_out_tongue: og sendt iløpet av dagen.

Får vel bare innse at folk flest ikke har samme innstilling til tid og salg som meg selv.

Jeg har også handlet en del og ser at standaren stort sett er innen 3 dager. men som nevnt også opplevd at det har gått litt lenger enn det.
Begynner det å bli uke uten at selger selv har skrevet nie i Store terms så bør man etterlyse den.

To eksempler.
La inn en bestilling i dag og etter en time eller 2 så kom invoicen,
En annen som jeg bestilte sist søndag har jeg ennå ikke fått invoicen på, men Selger har skrevet at han er ny og ber om litt tålmodighet. Jeg sendte han en notis i dag. da noe av det er ting som trengs på PKH. Men ellers hadde jeg ventet litt lenger.