Følge byggeanvisningen HELT eksakt?

Er det bare meg som er litt “vrien” av meg og liker å følge byggeanvisningene HELT eksakt når jeg bygger en LEGO-modell for første gang?
Med HELT eksakt mener jeg at jeg vrir på technic-pins slik at sporet står nøyaktig samme retning som på tegningen. Jeg forsøker å sette alle brikker slik at LEGO logoen kommer samme vei på alle brikker som står samme vei, dersom mulig. Noen steder så ser man jo også logoen på tegningen og da setter jeg selvsagt delen den veien slik at logoen står rett vei i forhold til tegninga…
Tidsfordriv kaller jeg det Very Happy
Noen ganger så forsøker jeg å få bygginga til å ta så lang tid som mulig. Feks den gule kranbilen (husker ikke nr i farta) brukte jeg litt over to uker på å bygge sammen. Tok 4 sider med bygging pr dag. Ble jo som en julekalender. Gledet meg hver dag for hvilken teknisk innretning somkom på de neste 4 sidene Smile
Når jeg bygger MOC’s gjør jeg selvsagt ikke dette…

F0NIX wrote:
Er det bare meg som er litt "vrien" av meg og liker å følge byggeanvisningene HELT eksakt når jeg bygger en LEGO-modell for første gang? Med HELT eksakt mener jeg at jeg vrir på technic-pins slik at sporet står nøyaktig samme retning som på tegningen. Jeg forsøker å sette alle brikker slik at LEGO logoen kommer samme vei på alle brikker som står samme vei, dersom mulig. Noen steder så ser man jo også logoen på tegningen og da setter jeg selvsagt delen den veien slik at logoen står rett vei i forhold til tegninga... Jeg tror det er nok bare deg Confused
F0NIX skrev:
Noen ganger så forsøker jeg å få bygginga til å ta så lang tid som mulig. Not me Very Happy Når jeg begynner på noe må jeg gjøre det ferdig, bare må det Smile
F0NIX wrote:
Tidsfordriv kaller jeg det Very Happy
Wow! Tvangstanker kaller jeg det. Kult! Laughing

Jeg kjenner et par stykker som ikke hadde ville startet et firma sammen med deg! Det samme gjelder forsåvidt meg… (Dog ikke det med bygginga!) Laughing

Hørte ordet tvangstanker nevnt, må vel kaste med på den Wink
Men det er jo ikke akkurat noen tunge eller skadelige tvangstanker, så bare å kose seg med dem Smile Selv har jeg det ikke sånn med LEGO-bygging; i den grad jeg bygger modeller er det bare noe jeg føler jeg “må” gjøre unna før jeg bruker brikkene i egne modeller. Får sjeldent mye ut av bygging etter instruksjon.

Hehe, ante meg at det ikke var så mange som delte mitt syn på “å følge boka til punkt å prikke” Smile
Men jeg fikk ideen av en på LUGNET som nevnte dette, og tenkte at tja, hvorfor ikke drøye bygginga og få det meste ut av det. Og når man tar modellen i nærmere ettersyn når den er ferdig, så ser det jo litt stilig ut når alt er sirlig linet opp. Ser nesten litt “fabrikert” ut.
Tok det bare opp her for å få enkelte med lignende “tvangstanker” ut av skapet og stå frem med sine små rariteter…
Å bygge etter instruksjoner gjør jeg skjeldent mer enn en gang på hver modell. Synes jeg lærer en del triks angående byggeteknikker, spesielt nå med overgangen til studless beams.
Men må jo i samme slengen nevne at det er først nå i de siste årene jeg har begynt å kjøpe LEGO sett kun for brikkenes del. Går sågar å sikler litt på ett Scala sett med rosa brikker… men må nok mote meg opp før jeg går til innkjøp av ett “jentesett” Wink