First LEGO League 2011 - Tromsø

Dette er ikke noe arrangement av Brikkelauget men er en årlig sak som barn/ungdom i alderen 10-18 deltar på høsten. Det hele ender opp i en konkurransedag hvor de skal vise frem/fortelle om sitt prosjekt som er den teoretiske delen og så skal de delta på en bane med sine selvbygde LEGO-roboter hvor de skal utføre diverse oppdrag. Dere kan lese mer om dette på hjernekraft.org/

Selv skal jeg delta som dommer for 5. gang i år.
Dette er ett kjempemorsomt arrangement som jeg forsøker å få med meg hvert år som det er mulig. Er vanvittig inspirerende å se på hva de ungene klarer å få til av LEGO-roboter.

Men skal også ta med meg de tre store MOC bygningene: Verdensteateret, Kirkegårdsvegen nr 14 og nr 16. De blir stående på utstilling på konkurransedagen.
Har ikke fått snakket med Shutinc enda om han har mulighet for å bidra med noe. Centurius er nok fullt opptatt med sitt eget FLL-lag så jeg tror neppe han tar noe med seg :slight_smile:

Dagen som gjelder er 12.november 2011.
Stedet er Langnes Skole.
Dørene åpner 10:50 for publikum og konkurransene starter litt over 11 en gang. (Har ikke fått eksakt program enda)
Det koster ingenting å være publikum på dette arrangementet.