farger brikkebanken

Hei.
Jeg er så heldig at jeg fikk brikkebanken til bursdagen min.
Kult sett, men jeg sliter med en ting. Vinduene… Sand green.
veit det er mange som ikke vil tukle med modulhusene, og mod/ ikkemod er ikke så.målet.
Men om det er flere som har tenkt det. Evt noen som har tanker om alternativer.
Personlig kunne jeg tenkt meg brun, men det finnes jo ikke…

Dersom det er de [part]60593[/part] i Sand Green du tenker på så finnes de i mange forskjellige farger. Blandt annet reddish brown (er jo tilogmed ett slikt vindu i Brick Bank settet). Så ja, de finnes brun farge også. Jeg kjøpte dem via LUGBULK 2016. I år gikk jeg for Sand Green siden de var ny nå. Har tidligere også bulket red, white, dark green og tan. I tillegg har jeg noen i de andre fargene: svart, dark tan, dark purple og green som kom i en del sett jeg har kjøpt. Jeg visste ikke at green fantes egentlig før nå når jeg så på bricklink lista og ser at jeg jo faktisk har det togsettet de kom i, så da jeg jeg den fargen også (men de står fortsatt i toget)!

Viktig å ha godt utvalg av disse vinduene når man bygger hus :slight_smile:

Håper det kommer enda flere fargevarianter av de vinduene. Spesielt savner jeg Light Bluish Grey og Light Blue.

Men det var kanskje de [part]20309[/part] vinduene du lurte på? Ser at de finnes kun i Black, Sand Green, Tan og White. White og Tan blir kanskje for kjedelig siden bygget er så lyst fra før. Er også mulig at svart blir for dominerende. Men kan være morsomt å prøve.
Du kan sikkert klare å “modifisere” de vinduspartiene ved å fjerne den bakerste buen og sette inn noen 1x2x2 vinduer istede? De finnes iallefall i mange forskjellige farger.

MOD i vei, jeg synes det er morsomt å se på hva andre finner på av modifiseringer av LEGO sett. Har jo selv modifisert en god del igjennom tiden. Og angående modifisering så synes JEG at originale LEGO sett er til for å inspirere oss og vise oss hva som KAN bygges og lære oss nye byggeteknikker. Og første steget til å lage noe eget kan jo være å modifisere eksisterende sett.

Takk for utfyllende svar, det liker jeg. Heller nok mot reddish Brown 60593 - Window 1 x 2 x 3 Flat Front og hvit 20309 - Window 1 x 4 x 1 2/3 with Spoked Rounded Top.
Men får bygge etter tegning først. Spent på om de blir like dominerende som på bildet på boksen.