Exhibition original LEGOmodels ++

This thread is to organize the exhibition of everything that is not a MOC (MOC registration is in its own thread). But first, some definitions:

LEGO set = model made by the LEGO company
MOC = My own creation, a model you have designed yourself
MOD = Modification of a LEGO set
Model made by others = E.g. bought instructions, a model you have built after some one elses design

We aim at having an exhibition showing the diversity in the LEGO hobby. We want MOCs and old and new LEGO set or wodden toys or whatever LEGO have made :slight_smile:

Do you have a idea of something you wuold like to exhibit? Please organize it and post in this thread or in a PM within April 14th with the following information:

  • What to exhibit
  • The person in charge
  • Space needed in meter * meter

Someone have already started with some ideas, we hope everyone that would like to help out or have other ideas post it in the forum :slight_smile:
Try to create some kind of theme, either similiar type of sets og from a theme. E.g. helicopters from different themes og all elves sets. This could be exhibitiet just as a “line” with all the sets, or it could be made more like a setup.

Soooo…I hope everyone understood this. And feel free to post all information and discussions about this in Norwegian :slight_smile:

Pågående idèer:

  • [size=150]LEGO Ideas[/size]

  • Adm: Webizz

  • Space needed:

  • Discussion

  • [size=150]LEGO Hobbysett[/size]

  • Adm: Webizz

  • Space needed: 150 cm

  • Discussion

  • [size=150]Sailships[/size]

  • Adm: Harald

  • Space needed:

  • Discussion

  • [size=150]Star Wars[/size]

  • Adm: rizzio

  • Space needed:

  • Discussion

  • [size=150]Harry Potter[/size]

  • Adm: lattermild

  • Space needed:

  • Discussion

  • [size=150]Misc large sets[/size]

  • Adm: Kathrine

  • Space needed:

  • [size=150]Scala and friends[/size]

  • Adm: jsetsaas

  • Space needed:

  • [size=150]Rubiks cube solver[/size]

  • Adm: Maybelline

  • Space needed:

  • [size=150]English section[/size]

  • Adm: no126

  • Space needed:

  • [size=150]Boost[/size]

  • Adm: einarki

  • Space needed:

  • [size=150]Technic[/size]

  • Adm: Rosterus

  • Space needed: 160 x 600 cm

  • Discussion

  • [size=150]Western[/size]

  • Adm: Torbj0rn

  • Space needed: 2x2 meter

  • Adm:

  • Space needed:

Not sure if this is the right place…

I feel like we often make the exhibition all about what we want, and sometimes forget we have a paying audience :slight_smile: And we do need to make them happy if we are to make them come back next year too!

Last year I got feedback from the public that they missed more “girls” lego.
And Mods (cause thats how many kids play - they make mods).
-And also, many wanted to be able to buy cool sets from the display. (If Harald have som sets he have to many of, perhaps he can give us a heads up so we can do some moding ?)

So while I hope some of you manage to bring some girly lego, I also want to ask for something easier to fix:
Boost and minestorms. We had Minestorms rubiks cube thingy (you know what I mean) on both Teknisk Museeum and KidsExpo, and its such a cool crowd pleaser. The Ninjago boost dragon is also cool!
Oh, and I do hope there will be technic RC thingies to drive this year too ?

I fully support Sjantine’s comments :mrgreen:

I’d quite like to bring the new Harry Potter sets, possibly (if I have time etc) with some mods (the plan is to at least combine four great halls to make an actual GREAT hall).

I agree! :slight_smile:
The more variation, the better. So if anyone take the challenges from Sjantine it would be great! :slight_smile:

Yew, there will be at least four [set]42065[/set] since Brikkelauget owns four of them - but we would also like orther RC thingies :slight_smile:

Perfect! Feel free to make a thread for Harry Potter, I think there is one or two other persons who would like to participate with some Harry Potter sets.

Well sjantine, I could always bring the … ehem… Scala models again.
(Even though Harald almost threw me out when he saw them 2 years ago :slight_smile:)

What do you think?

I could also supplement with some of the newer friends stuff.

Sounds like a good idea :slight_smile:

I have a Rubik’s cube solver I can bring along

That one is very popular. Have been taking mine to several events and are always popular.
After my last event I have taken mine appart.

What about an “England section”? I can bring

Cropredy Lock, Oxford Canal, England (MOC)
Lego Creator Tower Bridge, 10214
Lego Creator Big Ben, 10253
Lego Idea’ Yellow Submarine, 21306
London Bus

  • Lego Creator London Bus, 10258
  • Lego Creator London Bus (Trafalgar Square Lego Shop), 40220
  • From Lego Creator Tower Bridge, 10214
  • From Lego Architecture Buckingham Palace, 21029
    Lego Creator James Bond™ Aston Martin DB5, 10262
    Lego Creator Mini Cooper, 10242
    Lego Architecture Buckingham Palace, 21029
    Lego Architecture London, 21034

Lars J

Jeg husker du snakket om dette på PKH2018 og jeg er enig med deg på alle punkter.

Jeg hadde store planer om å lage en stor Lego Friends MOC eller MOD, men familie og jobb kom i veien for det i år. Jeg håper å få satt sammen alle de gamle Lego Friends tivolisettene å ta med, og kanskje en del Lego Super Hero Girls-sett om eieren på 7 godtar det (selv om de ikke lenger innfrir ønsket om å stille ut ting folk kan kjøpe nå).

Når det gjelder Boost har jeg også planer om å ta med det. Jeg har to stk, og tenker å ha med en som katt og en som Ninjago-dragen. Jeg håper å få til å demonstrere de og muligens la gjester prøve seg om mulig. Største bøygen her er at jeg er fryktelig sjenert og får sceneskrekk i møte med publikum :wink:
Disse settene er fortsatt i salg, og jeg har tatt vare på originaleskene for å kunne stille ut i bakgrunnen, så folk vet hva de kan se etter i butikken.

What about Technic?

  • Ole Christian

Whoppa!
Første post er oppdatert!

Som jeg har sagt og prøvd å få fram til flere, her må hver enkelt ta insj på de de ønsker å stille ut! :slight_smile:
Enten ved å skrive det her eller lage en tråd om det er noe som bør diskuteres/planlegges.

Så har DU originale modeller DU ønsker å stille ut, skriv det her så legger vi det inn i listen!

Ja, vi vil gjerne ha friends, rubik cube-solver, technic, harry potter og whatnot!

Om det mangler noe på listen, si ifra - eller om noe står der som ikke kommer.

Jeg har Rubiks Kube løser i Mindstorm NXT 2.0 hvis det er interessant.

Jeg kan raske sammen endel Ninjago sett, må se hva jeg har oppbygd. Så ut til å være populært blant endel små ifjor.

Tar med:
model made by others: JK Brickworks Sisyphus (batteridrevet kinetisk skulptur ) - ca 30 x 30 cm

MOC/MOD: to stk G1 Transformers roboter (Optimus Prime og Soundwave) - ca 40 x 30 cm

Lego Friends Tivoli:
Adm:?
Space needed: 1,5 m x 0,7 m (width x depth)

Lego Boost:
Adm: einarki
Space needed: 1,5 m x 0,8 m (width x depth)

LEGO Ideas
Adm: Webizz
Space needed: 903 cm?
Ideas: 25 sett.

Med settene siden av hverandre, vil det være ca 903 cm. (!) Det “dypeste” settet er ca 40-45 cm, så spørsmålet blir om det er bedre å plassere dem litt mer kompakt? (Dybde er tatt med på de settene der det er dybde over ca 30 cm.)

21100 - 21 cm
21101 - 25 cm
21102 - 20 cm
21103 - 26 cm
21104 - 30 cm
21108 - 45 cm
21109 - 28 cm
21110 - 40 cm
21301 - 35 cm
21302 - 35 cm
21305 - 40 x 40 cm
21307 - 38 cm
21303 - 25 cm
21304 - 35 cm
21308 - 30 cm
21306 - 30 cm
21309 - 110 cm
21312 - 30 cm
21310 - 50 x 40 x 20 cm
21311 - 40 x 40 cm
21313 - 35 cm
21314 - 20 cm
21315 - 45 cm
21316 - 40 cm
21317 - 30 cm

BATMOBILES!
Adm: Webizz
Space needed: Kommer tilbake til den…

Mange av disse settene er så små at jeg er nokså sikker på at det vil funke bedre at noen av dem står annenhver foran og bak, i et slags sikksakkmønster, hvis du forstår hva jeg mener.