Ett Svenskt hus

Jah, da var vi igang med flere og nye prosjekt.
Er ikke ferdig med Verdensteatret enda, men der krever det masse flere deler enn det jeg har så i mellomtiden kommer det en del mindre prosjekt. Blant annet dette lille huset som jeg såg i Sverige på kjøreturen ned til LEGO World Oslo 2008. Ble fasinert over de buede hjørnene og har tenkt omtrent hver eneste dag på hvordan dette kunne løses.
Tok denne helga til slutt motet til meg og startet byggingen og er ikke fordferdelig dyktig på SNOT bygging (som sikkert vises på vinduene). Men jeg må nå prøve meg litt frem for å lære Smile
Dette er første versjon og neste vil bli litt større og ha litt bedre detaljer på vindu og veranda og slikt.
Kritikk, tips og hint motas med stor takk.
Bilder på Brickshelf.
Her er ett par smaksprøver:


Og kilden for inspirasjonen

Du sitter ikke og hviler på laubærene etter Lego World ser jeg. Fint lite hus. (har sett bildene før Wink ) Ikke så lett med de buene skjønner jeg. Jeg sitter her og tenker på alternative metoder, men har ikke kommet frem til noen som jeg tror vil funke…
Bra jobba så langt.

Søtt hus, både originalen og kopien. Very Happy

Jeg er enig med hva Quarryman sa på IRCen, vinduene bør være høyere. Det behøver tross alt ikke være fullstendig trofast mot originalen. Uansett, lag øverste sett med glass i vinduene like med nederste sett, dvs 2 knopper høye. Deretter kan du flytte øverste sett én plate oppover slik at du får inn en ekstra “hvadetnåennheter” mellom øverste og nederste sett slik at du får et skikkelig vindu.
Edit: Det er en matematisk formel når det gjelder SNOT; og det er 5:2. Dvs. fem plater på to knopper. Det kanskje hjelper litt ekstra på teknikkene dine. Smile