Eposten til Dragev

har prøvd å sende pm til Dragev om en bestilling, men den legger seg bare i utboksen, hva skjer? har noen eposten hans så jeg kan få kontakt?

Hilsen Steinar

Når den ligger i utboksen betyr det bare at han ikke har lest den enda :wink:
Mailen har jeg desverre ikke.

Har lurt på det samme selv, meldinger som er sendt er i utboks inntil de blir besvart, tror jeg.

Meldinger blir liggende i utboksen til mottakeren har lest dem. Så du kan vite om meldingen er blitt lest eller ikke.

Så hvis meldingen blir slettet ulest fordi mottaker ikke gidder lese den, så blir den for alltid liggende i utboks?

Vet ikke helt om svarene over er seriøse eller ikke. Ironi og morsomheter kan fort gå tapt på slike diskusjonsfora. :wink:

Hvis meldingen fortsatt ligger i din utboks betyr det at den ikke er sendt ut fra din mailkonto ennå. I det meldingen blir sendt blir meldingen flyttet fra utboks til sendte elementer/meldinger.

Einar

Her blandes det mellom e-post og private meldinger her på forumet.

På private meldinger på forumet havner meldingene i utboks frem til mottakeren har lest meldingen. Da havner den i sendte meldinger.

Men når jeg sender en personlig melding her i forumet, får jeg alltid beskjed om at meldingen er sendt…og deretter ser jeg meldingen i Utboks.

Ahh… Ok :slight_smile:

Da trekker jeg tilbake hele forrige innlegg.

Einar

Hei

Det er helt riktig at du får melding om at din personlige meldingen er sendt. Den er da virkelig sendt til den du har sendt til, men den blir liggende i din utboks til mottaker åpner den personlige meldingen. Som tidligere nevt i denne tråden flyttes den fra utboksen din til sendte elementer når mottaker har åpnet/lest den personlige beskjeden du har sendt.

Men hvorfor finnes da ikke mappen Mottatte meldinger? Meldinger man har mottatt og lest i motsetning til de man har mottatt, men ikke lest (Innboks)?

Man har ikke mottatt meldingen før man har lest den :wink:

Innboks er mottatt mappen. i innboksen har man uleste og leste meldinger.
Fungerer på samme måte som e-post, men på forum har man mulighet til å se når den andre personen leser meldingen sin.

Her er en forklaring på hvordan det fungerer i forumversjonen vi bruker.
"5.5.3. Message Folders
Just like in your e-mail client, all private messages are stored in folders. Working with folders is similar to working with forums in phpBB 3.0. The INBOX is your default incoming message folder. All messages you receive will appear in here.

SENT MESSAGES will appear in either the OUTBOX or the SENT MESSAGES folder. As long as the recipient(s) have not yet read the message, it will stay in the OUTBOX. As soon as someone reads the message it will be archived to the SENT MESSAGES folder. If the administrator allows it, you can edit messages after sending them as long as they are in the OUTBOX and the recipients have not yet read them.

Each folder, including SENT MESSAGES and OUTBOX, can hold a board-defined amount of messages. This is a global setting that only a board administrator can change. An info text displays the current number of allowed messages and the current percentage of space your messages are using at the top of each folder. If no restriction is displayed, you are allowed unlimited messages in each folder."