En trist dag for LEGO!

Produksjonen flyttes fra Billund til Øst-Europa Sad http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120540 . Håper det fortsatt er litt å se på når vi kommer.

Hvorfor er det trist for LEGO? Billigere produksjon vil da vel gi lavere priser og/eller større inntekter?

Det spørs om det er noe igjen til oss der da… Confused Men blir vel nok å se på uansett…

Dette er jo ikke noe nytt. Det har jo versert mange rykter tidligere, men da var det vel først og fremst Kina som ble lansert i mediene som stedet LEGO skulle flytte til. Tjekkia som det stod for noen uker siden, er nok nærmere sannheten. Det (eller mer generelt Øst-Europa) sa LEGO allerede i fjor høst. Det er jo synd for Billund og de som mister jobben, men for oss er det forhåpentligvis positivt med billigere produksjon.

Vil nå se prisene før jeg jubler for mye ja… Regner med det kansje vil ligge på samme pris som i dag…

Jeg for min del er nå ikke så veldig redd for at prisene skal stige, for det er jo selvmord for LEGO og la prisene stige samtidig som de flytter produksjonen utenlands.
Jeg for min del frykter mer at kvaliteten på produktene kommer til å gå ned. Både pakkemessig og selve kvaliteten på brikkene. Kansje det blir slutt på at det alltid er en ekstra brikke av alle de minste brikkene i ett sett?

F0NIX wrote:
Jeg for min del frykter mer at kvaliteten på produktene kommer til å gå ned. Både pakkemessig og selve kvaliteten på brikkene. Kansje det blir slutt på at det alltid er en ekstra brikke av alle de minste brikkene i ett sett?
Det vil jo fortsatt være LEGO som står bak produksjonen, så sannsynligvis vil materialene og maskinene være de samme eller tilsvarende. Det burde tilsi samme kvalitet som i dag. Det som kanskje påvirkes er feilraten, i den grad det foretas manuell kontroll av produksjonen og produktene. Når det gjelder ekstra brikker i settene er det vel mer sannsynlig at antaller øker enn at det reduseres.