En minneverdig høst...

Hei!

Nå er det litt over ett år siden jeg spaserte inn i hallen i Skærbæk til min aller første LEGO-event. Mye takket være Megans LEGO Adventure Book har dette vært et ganske interessant år, med events i Norge, Danmark, Tyskland, Portugal, Storbritannia og Nederland… til sammen ni stykker.

Neste år blir ikke så intenst (det koster jo litt også…), men de tre siste eventene, Skærbæk 2013, STEAM i Swindon og LEGO World i Utrecht, har jeg nettopp lagt ut en del bilder av - det er jo mulig det kan være interessant for dere som ikke var der. Det minste man kan gjøre når man er så heldig at man har mulighet til å dra litt rundt og kikke er jo å ta bilder så andre også kan se :slight_smile:

Det var jo såpass mange som var i Skærbæk, så dere som ikke var der finner veien gjennom linkene nederst i posten. Men her er et par smakebiter fra de andre to eventene:


STEAM: Den mest imponerende Castle-layouten jeg har sett, et samarbeidsprosjekt mellom åtte forskjellige byggere.


STEAM: Ralph Savelsberg (Mad Physicist) sine utrolig stilige biler - her med hele Top Gear-gjengen på plass.


STEAM: Simon Pickards vanvittige modell av slaget ved Thermopylene (hvis du har sett 300, kjenner du det igjen)…


LEGO World: Ganske stilig, Castle-layouten i Utrecht også. Spesielt landsby-delen.


LEGO World: Meget pent samarbeidsprosjekt mellom flere Lowlug-medlemmer.


LEGO World: Til ære for Fabuland-fansen :slight_smile:

Mer her:

2013 LEGO Fan Weekend, Skærbæk

Great Western LEGO Show (STEAM) 2013

LEGO World Utrecht 2013

Takk for at du deler flotte bilder!

Den fontenen var jo direkte snasen! Tror nesten jeg må gå til anskaffelse av noen Fabuland figurer…

Sweet :smiley:

Jeg var ikke helt sikker på om den ville falle i smak - figurene er jo tross alt halshogd…

Så du den gigantiske Fabuland-layouten i Utrecht på bildene? Det du stiller ut her og der har litt igjen til den størrelsen, men jeg må vel si jeg føler du tar igjen i kvalitet.

Takk for veldig flotte bilder. Alltid morsomt og inspirerende å se bilder fra eventer man ikke selv har vært på

Halshogd og halshogd. De er jo ikke ødelagt, hodene er vel bare tatt av, så det der ser jeg på som kreativ utfoldelse :wink:

Lar meg ikke så veldig imponere av slike store Fabuland layouts som bare har skrapt sammen masse gamle Fabulanddeler og slengt dem sammen, selv om jeg blir litt misunnelig på antallet Fabuland-deler… Det tar litt lenger tid å nå den størrelsen med min strategi, men jeg er på vei :wink:
Blir det LEGOWorld på meg i februar, så blir det betydelig større …

Hva om vi hadde gjort noe lignende :wink:

Når jeg vinner 150 millioner i lotto skal jeg også reise rundt på ALLE disse LEGO utstillingene! :slight_smile:
Ja, altså jeg sier “når” ikke “hvis”…
Men, det krever kanskje at jeg begynner å tippe også? Forsøkte å registrere meg, men de krevde at jeg skulle ha Visa debet kort… så da ble det ikke noe tipping foreløpig og da heller ikke noen millioner inn på kontoen…

Så da er jeg VELDIG glad at andre reiser rundt og tar bilder og viser til oss andre, mens vi venter på at kontoen skal fylles opp :slight_smile:
Flotte bilder tar du også L@go!

Må bare kommentere det siste der, Øyvind: Det har ikke noe med å være rik eller ikke å gjøre, det kommer mye mer an på a)prioritering, b)bosted og c)turnusjobbing. Jeg har brukt min ferietid og mine feriepenger på dette i år og ikke på annen reising, jeg bor i Bergen som er et billigere sted å reise ut i Europa fra enn Tromsø er, og jeg jobber stort sett doble skift hver annen uke - som gir meg en del fritid.

Men når det er sagt: Neste år blir ikke så aktivt som dette. Lommeboka mi skal få hvile litt til ut i 2014… :slight_smile:

Fantastiske bilder og takk for at du deler dem oss :slight_smile:

Fantastiske Flickr-album! Sier som de andre; takk for at du deler dem med oss som ikke har vært der “in person”! :slight_smile:

Må henge meg på de andre! Masse flotte bilder av utrolig flotte modeller.
Veldig moro for oss som ikke har vært der! Gøy å bla gjennom!

Takk for reisebrevet L@go!