DesignByMe stoppes 16. januar 2012

Har noen fått med seg grunnen til at LEGO skal stoppe DesignByMe programmet sitt.

Kan det være at de skal lansere ny versjon av programmet, eller har det med økonomiske problemer å gjøre.
I så fall bør dere være raske med å få ut de modeller dere har designet.

Det kommer ingen ny DesignByMe, i hvertfall ikke med det første. Her er en offisiell uttalelse fra LEGO:

OK. Takk for svar.

det går vel fortsatt an å bruke programmet ja,? bare at man ikke kan bestille håper jeg :slight_smile:

Det var trist nyhet. Da blir det ikke noe av Italian Icebar jeg designet i januar…, snufs.

Det er korrekt.

Eneste er at program i denne forstand ikke er ment softwaren men hele konseptet.

LDD er ett annet konsept og vil leve videre da det vil trenge lite ressurser for å holde vedlike =)

Du kan jo bare kjøpe klossen på bricklink da, det er jo mye billigere også :wink:

Og LDD blir ikke borte nei.

De har en survey om design by me her:

survey.medallia.com/?legodesignbyme

Mulig i seineste laget, men man bør jo si at man kommer til å savne det. Så bruk et par minutter på den.

Kult å få egen eske og bruksanvisning selv om det koster litt. Tror jeg må få bestilt noe før de legger ned.

Samme her.
Bestiller så masterkortet GLØDER ! ! !

Har noen designperler jeg har jobbet sinnsykt med, og de skal jeg ha ut som sett…
Litt synd at man ikke kan hente ut partslist rett fra programmet, slik at man kan bestille på “pick a brick”.

Det er en funksjonalitet som LEGO bør legge inn, nå som “design by me” skal legges ned, slik at man kan laste inn fila fra LDD på nettsiden og få automastisk opp alle delene lagt til i “pick a brick”.

Da blir det selvfølgelig ingen spesialdesignet eske og byggebeskrivelse, men pytt… Så lenge man har fila på programmet er det ikke noe stress å bygge designen på nytt.

Jaja noe forteller meg det blir mange julegaver til deg selv i år :wink:
Men det gjør nok ingenting med litt ekstra fyll under treet.

Oste Hovel

Bruk dette programmet: Wanted Bricks

Det er å anbefale for å få ut antall klosser fra LDD =)

En annen kjekk sak for å få diverse data ut av LDD-filer er LDD Manager.

Men den er avhengig av ett ekstra program i tillegg :wink:
“Note that this software requires MS Access 2003 or higher. If you don’t have it installed on your PC, you need to download and install the free Access 2003 runtime first.”

Skjønner ikke dette programmet uansett, litt synd likevel at det stoppes.

DesignByMe er det du lager i LDD. Muligheten som gir deg, ved et ekstra vederlag, muligheten til å få med en bruksanvisning og eske (enten normaldesign eller egendesign på esken).

Det er kun bruksanvisninga og esken som blir borte.

Man kan fortsatt lage ting i LDD, men man må da benytte andre programmer for å få bruksanvisning ut på privat skriver. Må også bruke eget program for å finne ut hva slags deler du trenger for så å gå på Bricklink for selv å “plukke” de delene du trenger.

Så det positive med dette er at man kan installere LDD Universe (Eller hva den heter) og få alle deler inn i programmet.

DesignByMe var begrenset til de delene LEGO selv tilbyr ut.