Den blå bygningen

Her er resultatet av min tolkning av Vågsalmenningen 10 i Bergen. Av praktiske gjennomførbare årsaker måtte jeg gå vekk fra min originale LDDtegning. -Jeg ville holde meg innenfor 32x32 og fikk dermed ikke med det karakteristiske hjørnet på bygget. Tok òg friheter med tanke på trappen til de tre leilighetene. Håper dere liker hvordan det ble likevel. Har derfor kalt denne tråden for “den blå bygningen” siden den ble såpass ulik utgangspunktet.
En matbutikk fikk plass i første etasje.

Rotet på taket er fjernet og erstattet med diverse ventiler og vifter. Balkongene på høyre sider er nå ferdig men venter på flere “skeleton legs” for å få dem helt ferdig. I tillegg skal leilighetene innredes.

LDDutgangspunktet: images.mocpages.com/user_images/ … SPLASH.jpg
Originalen: photos.wikimapia.org/p/00/01/97/69/78_big.jpg

Veldig bra, og rimelig lik originalen. Den røde på siden skriker vel også etter å bli en lego-bygning. Planer om det?

Fin bygning!
Liker godt at du har gått litt din egen vei, samtidig som du har med mange klare referanser til den originale bygningen.
Likte godt muren i 1. etg:)

Flott
Hadde tenkt å bygge denne da jeg bygde noen av de andre husene herfra i 2008. Har lagt et bilde på min Flickr.

flickr.com/photos/115097068 … 356361179/

Fortsett bygginga!
B