Corner buildings

Hei

Jeg heter Espen, og er 45 år. Jeg har vært en AFOL i 5-6 år nå, og det var modul husene som fikk meg igang som voksen. Jeg har/ hadde en drøm om å bygge opp en by, men har ALT-ALT-ALT for liten plass til å få til det. Jeg har funnet ut at jeg mangler Corner buildings for å få en fin flyt i byen, så jeg har vel laget utvendige og innvendige vinkler på de fleste av modul husene. er det flere som er på dette “enkle” MOC stadiet her inne på forumet, eller er dette for enkelt å gjøre?

Jeg poster et bilde eller tre nå, så for vi se om det er flere som har laget noen varianter og om dette kan bli en spennende tråd der vi kan bytte ideer og erfaringer.

Jeg vet ikke hvorfor bildene kommer sideveis her…de er ikke slik på noen av mine maskiner.

Flere av modul husene som har blitt hjørner…

Flere bilder av brown Brick house

GG som utvendig hjørne

flere bilder av GG som utvendig hjørne

Utrolig kult. Jeg sysler litt med noen av de samme problemstillingene om dagen, så veldig gøy å se så elegante løsninger :slight_smile:

Jeg og kjøper flere av samme modulhus og bygger dem større :smiley: men innvendig hjørne har jeg ikke tenkt på! Smart :smiley:

Flotte bygg. Stilig variant.

Er det bare hos meg bildene ligger på siden/vertikalt…? Fine løsninger i allefall! Jeg gir meg selv ikke lov til å modde modulhus annet enn å evt. legge til en original etasje men ellers ville jeg gjort det!

Sideveis hos meg også.

Veldig gjennomtenkte løsninger på innerhjørnene. Ikke alltid man får det til å se bra ut, mtp. hvor lite overflate man har å bruke til fasade.

Ser du skriver at du er redd for at det blir for enkelt… nei, dette er bra i mine øyne!

Liker spesielt bygningen med post-ice tea-pets! Butikklokaler i 1etg med formentlig boliger i 2.etg. Dette er en bygning du kunne funnet i en europeisk by.

Det eneste jeg har å utsette på: jeg TROR dette er utenfor standarden til LEGO når det kommer til modul hus :question: men hva så? Det er din by :wink:

Takk for mange positive tilbake meldinger på byggene.
post, ice tea, pets, var faktisk gøy å bygge, så jeg laget et inner hjørne av brown brick også, men det synes ikke like godt på bildene her.

Jeg har også startet på utvendig hjørne av Paris restaurant, men sliter litt mer me det taket på den, he he.
Har også forsøkt meg på detektiv office, men det blir ikke bra nok synes jeg.

Har også laget noen hus med tog/ t-bane/ trikk tunneler i og under seg, for å prøve å få togene til å gå litt annerledes en bare i ring rundt byen.
Men tiden vil vise hva jeg får tid og plass til.

Kan du snu bildene riktig vei før du poster dem…? :slight_smile:

jeg skjønner ikke hvorfor de kommer inn slik? de er ikke den veien noen andre steder? beklager

Kommer feil vei både her på jobb pc og hjemme.
:slight_smile:

Riktig vei på min iPad. Er bildene tatt med iPhone? Kan det være at det ligger noe meta-informasjon i bildene om rotasjon…?

Og interessante hjørne-modul-løsninger. :smiley:

ja de er tatt med iPhone. Men på denne siden på min MAC ligger de også sideveis, men riktig i bildebiblioteket …Skjønner det ikke, beklager igjen :frowning:

Stilige bygninger! Kreativt og godt resultat med forholdsvis lite jobb (selv om det ikke er gjort i en håndvending å lage hjørnebygg av ferdige hus, altså).

Når det gjelder bildene er det veldig få her inne som poster bilder rett i trådene. Det vanlige er å lagre bildene på en fotodelingsside (Flickr, for eksempel, eller Bricksafe, som jeg bruker til LEGO-relaterte ting jeg ikke vil ha i Flickr-strømmen min). Deretter linker du bildet inn i tråden. Da tipper jeg du hadde unngått kink i nakken også :slight_smile:

Jeg vurderer å lage et eget modulhus basert på en virkelig bygning, og ser at hjørnedelen av Green Grocer her blir til stor inspirasjon… :slight_smile:
Problemet er vel mer tid og ressurser - i den fargen jeg ønsker brikkene i kommer huset fort opp i mange tusen kroner… :frowning:
Får legge ut bilde(r) om jeg kommer så langt. :slight_smile:

Stilige løsninger
Jeg er for modding av Legos sett. Min GG har en ekstra sidedel slik at utbygget kommer i midten, dette fordrer en 14 knopper bred bygning ved siden av, men gjør noe av den samme effekten med bygget som din hjørneversjon. Iom at mine modulære bygninger står som en rekke på en hylle er det foreløpig ikke tenkt på løsninger som skal fungere i en layout.
god bygging videre!