Clutch Powers Eventyr

Noen som har sett?
Elskbart å se Lego byen være så levende =)

Bare synd det var Castle folkene som trengte hjelp å ikke mer handling inne i byen =(
Håper det blir laga flere slike filmer =)

Har ikke sett filmen, men traileren ligger på YouTube:
youtube.com/watch%3Fv%3D7sLZP7h9gs0

Ser jo veldig bra ut da…

Filmen er fin den. :smiley: Selv om den stjeler konsepter og klisjeer i øst og vest og er ganske morsom, er den kanskje ikke helt på høyde med andre filmer i å ha humoren i “to lag” (ett for barn, og ett for voksne). Barna elsker den, og antall ganger den er verdt og se er ikke overraskende omvendt proporsjonalt med alderen. :wink:

Dersom man ser filmen med noe mer kritiske øyne enn meg, kunne man sikkert klage over at den fremstår som en eneste lang LEGO-reklame. “Product placement” får en helt ny mening! :unamused:

Det som er helt sikkert, er at den inspirerer barn til å leke mer med LEGO. Så da tror jeg vi kan fastslå at LEGO har lykkes. Hos oss har det plutselig blitt stas å leke med Castle (før var det bare Star Wars, Indy eller City), og de fleste figurene har fått navn fra filmen. Nå må LEGO bare sørge for å komme med Clutch Powers som minifigur.

Mvh
-Erik

Så du mener LEGO skulle laget en film som ikke fikk ungene til å gå ut å kjøpe mer LEGO? Tror liksom at slikt aldri vil skje :slight_smile:
Når det er LEGO selv som lager filmen er det jo helt klart at de vil brande navnet sitt så mye som mulig igjennom hele filmen og gjerne oppfordre til å kjøpe mer LEGO og nye sett som kommer.
Men for å få mer “handling”/“dypere mening” i filmen så blir det plutselig ikke en barnefilm lengre, men kansje mer en familiefilm?
Og LEGO kommer vel neppe til å lage noen filmer rettet mot voksne heller. Det finnes jo minimalt med animerte filmer som KUN er rettet mot det voksne publikum. Desverre syns nå jeg. Jeg digger blant annet Manga inspirerte filmer.

(dobbelpost)

Det er vel ingen som forventer at LEGO ikke skal markedsføre seg selv; det er jo det som er hele grunnlaget for filmen, vil jeg tro - men det betyr jo ikke at man trenger å like den av den grunn.

Synes ikke det trenger å være noen motsetning mellom “handling”/“dybde” og “barnefilm”, forresten. Som noen nevnte tidligere i tråden er det mange animasjonsfilmer som har flere lag, og jeg synes heller ikke det er noen grunn til at barn ikke skal kunne håndtere både handling og dybde.

I LEGOLAND Billund kan man se en Clutch Power film i 4D. Den varer ca. 20 minutter og er en kæmpe oplevelse. Det regner, blæser og sner hele tiden og billederne kommer lige mod dig hele tiden.

4D?

4D = 3D film med added effects som vind, regn, bevegelse, lukt osv, uten at jeg vet hvilke effekter akkurat denne filmen har da…

Det er rigtigt, Øyvind :smiley:
Vind, regn,blæst og sne var med i filmen - eller rettere i salen!

Har sett filmen og den var veldig morsom. Nesten en komedie i LEGO-stil! :laughing: Håper på flere! :smiley: