CityBank (modulbasert på #3661)

Har sett meg lei på den lille bankbygningen i [setimg]3661[/setimg] og lenge hatt lyst å gjøre den om til modulstandard. Vel, i helgen gjorde jeg det og jeg har tatt deler fra 2 stk #3661 + løse klosser. Den lille finishen mangler men vil komme. Flere detaljer i begge etasjene og på taket samt garasjeport.

Ellers er det hektisk byggeaktivitet i byen, det skal bli mange flere bygninger og det må bygges i høyden. Snart begynner bygging av tilbygg og løfting av loftstaket i det ekte huset vårt så da blir det full takhøyde der og bedre plass til byen slik at de høyeste bygningene kan stå bakerst.

Utrolig bra bilder! Kanskje litt “overkill” med så høyt reisverk, eller? Og garasjen, hva med og få den f.eks 2 knotter bredere? Bare forslag fra kalde gudbrandsdalen der vi liker og gå inni bilen inni garasjen :stuck_out_tongue: Men utrolig bra bygninger, og layout generelt!

Takk for tilbakemelding, alltid gøy å få. Haha, nei, jeg synes ikke det er noe overkill med høyden. Helst skulle den vært enda høyere! Han en “syk” han som går oppå der, ikke mye høydeskrekk men har heldigvis sikkerhetsline. Viktig med HMS. :slight_smile: Var en kveld jeg kjedet meg med en pose med 1500 hvite 1x2 bricks… De er effektive i KimVille. Har bestilt 50 stk16x16 plate i LUGBULKEN så det skal bli flere høy-hus! Det er gøy å planlegge og se at layouten vokser og utvikler seg.

Edit: Garasjen kan ikke være bredere pga garasjeporten… Selve åpningen er 8 studs bred mens inni er den 10 studs. Bilen er 6 studs bred så det er forholdsvis god plass inni garasjen til å gå inn og ut av bilen. I bakkant er det lasterampe for enkel tilkomst av tralle med gullet som skal distribueres

Veldig stilig! Også så fint å ha gulvplass til en hel by!

Kul bank, likte godt detaljene på velvdøren. Fin med en bue som bryter litt med mange rette kanter. Og jeg elsker layouten din, skulle ønske så god plass der ting kunne stått fremme og bli lekt med…mine står for mye i skap og aller verst…på loftet i kasser…stusselig.

Da så, så ikke så mye på garasjen :stuck_out_tongue: Høyhusene kan bli tøffe, men er det ikke normalt og bygge de i seksjoner? Never mind, det var ganske tøft :stuck_out_tongue: HMS, hva er det? Her i (lego)byen min henger de etter en arm i heisekrankroken :stuck_out_tongue:

Jo, jeg skal bygge dem i seksjoner/moduler, lik som modulhusene. Helse, Miljø, Sikkerhet :slight_smile: Safety first, hehe…

Det var en flott mod av banken! Jeg er enig at originalen var litt pinglete…
Men syns du har glemt ett signatur trekk til originalen: de to vertikale grå utstikkene som minibanken stod i mellom, med bue helt på toppen av taket.

Ellers er jeg litt missunnelig på all den loftplassen :slight_smile:
Ble jo en flott liten by der