Cecilie bygger Star Wars

Før sommeren ble jeg overtalt av vår tyske venn og medlem Markus (rolli) til å melde meg inn på hans forum, Imperium Der Steine, og til å delta i deres årlige store konkurranse-begivenhet, IDSMO (Imperium Der Steine MOC Olympics). Jeg må grave dypt i den manglende hukommelsen min om tysktimene på skolen for å forstå hva som blir sagt der inne, men jeg får heldigvis hjelp av Markus med språket.
IDS er en LUG for tyske Star Wars fans, i all hovedsak, og denne konkurransen involverer jo da selvsagt temaet Star Wars. Jeg har ikke akkurat bygget så mye Star Wars før, men jeg er ikke redd for en utfordring! Konkurransen er lagt opp slik at alle kan bygge noe til første runde, og deretter blir de 16 beste valgt til å fortsette i et slags cup-format. Hvert par får så sitt eget tema de må bygge innenfor for hver runde, og en vinner kåres som så går videre til neste runde. Jeg har på et aller annet vis klart å komme meg helt til finalen nå, og bygger for tiden på mitt bidrag til finalen. Men i mellomtiden er det kanskje på tide at jeg presenterer bidragene mine i de første fire rundene for dere :slight_smile:

I første runde var temaet bare å bygge en scene som har 3 figurer. For denne runden ble jeg faktisk utfordret av et annet bekjentskap til å bygge denne spesifikke scenen fra Episode II, der Obi-Wan og Anakin jakter etter Zam Wesell.


Pull up, Anakin! by Cecilie Fritzvold, on Flickr

Til neste runde ble jeg matchet opp med en annen Markus, en Markus som har for vane å bygge svære imponerende greier (Markus’ flickr: flickr.com/photos/71475401@N07/)
Grepet av noe panikkangst ble det derfor noe rimelig svært på meg også denne runden. Tema for runden var mashup mellom Star Wars og det fjerne østen. Jeg har jo en stor forkjærlighet for Japanske greier, så det var jo egentlig midt i blinken for meg. Valget falgt på scenen fra Episode II, der Obi-Wan, Anaki og Padmé er lenket til påler i Petranaki arena, og er ment å skulle spises av noen stygge beist. Jeg lagde en vri på det der jeg bygget 3 dyr fra Japansk/Asiatisk mytologi (kinesisk drage, ni-halet rev og Qilin) og satte dem i en slags Japansk tempel-kontekst.


Petranaki Temple by Cecilie Fritzvold, on Flickr

Dette tok meg videre til kvartfinalen, hvor tema var å bygge noe fra et interiør i Star Wars, og der det ble oppfordret til å ha fokus på optiske effekter. Jeg valgte å bygge noe fra Jedi tempelet, nemlig Jedi arkivene, som er et slags bibliotek av holokroner eller hva de nå kaller det. Obi-Wan drar dit i Episode II for å lete etter planeten Kamino. Jeg valgte å bygge det på en måte som gir et inntrykk av dybde.


Jedi Archives by Cecilie Fritzvold, on Flickr

Til semifinalen måtte jeg bygge en scene fra Star Wars som er mindre kjent. Noe som skjer mellom de store og kjente scenene. Valget falgt på Dex’ Diner, der Obi-Wan går for å få informasjon fra sin venn Dex i Episode II (det er litt morsomt at alle scenene mine til nå har vært fra Episode II, som ikke akkurat har vært min favorittfilm i Star Wars universet, men som har vist seg å ha mange interessante ting å bygge).

Jeg vant semifinalen knepent, og er da nå altså i finalen, der jeg er opp mot fjorårets vinner av konkurransen. Tema denne gangen er den ikke ennå utgitte filmen, Episode VII - The Force Awakens. Så jeg har nå sett traileren for den i overkant mange ganger… Så da får dere bare vente i spenning på hva jeg driver og koker i hop til dette :wink:

Cecilie bygger Star Wars… og det gjør hun jo aldeles fortreffelig! Har sett disse dukke opp på Flickr med jevne mellomrom, og spesielt de to siste er veldig stilige. For en som ikke har sett noen av filmene mer enn én gang (og det er snart ti år siden) er det lite jeg kjenner igjen, men jeg liker både stilen, dybdeeffekten og fargebruken. Tøffe greier - dette er noe jeg aldri hadde turt å begi meg ut på, så lykke til i finalen!

Flotte saker, og gratulerer med hederlig omtale og oppslag på selveste Brothers Brick.
:smiley:

Flott moc Cecilie!! Imponert :slight_smile:

Disse er flotte!

Slutter meg til den. Og hos Tommy Williamsons BrickNerd!

Skal si jeg ble overrasket over at jeg så Star Wars hos Cecilie på hennes Flickr konto.
Først den ene og så noe som jeg trodde var noe helt annet og disse to stedene fra filmene.

Men meget bra alt sammen. Bare å sluttte seg til Gratulasjoer og jubel :slight_smile:

Wow :open_mouth:

Mye fint, håper jeg får anledning til å se disse live en gang!

Morsom konkurranseform, og midt i blinken til deg som er ca. en million ganger mer produktiv enn enkelte andre (les:meg).
Perspektivmodellen var helt fantastisk!

Takk for at du delte, og lykke til videre!

Utrolig bra bygget. Dex diner var veldig bra :smiley:

Takk for hyggelige kommentarer alle sammen :slight_smile:

Haha, takk :slight_smile: Jeg har nok sett filmene noen flere ganger :wink: Og da snakker jeg ikke bare om hvor mange ganger jeg har spola igjennom dem i løpet av sommeren på jakt etter interessante scener :stuck_out_tongue:

Takk! Tok litt av på nettet etterhvert dette. Dex’ Diner er nå det bildet jeg har på flickr med desidert flest “favorites”…

Takker :slight_smile:
Ja, jeg har vel ikke bygget voldsomt mye Star Wars før. Det fins et par småting laaaangt tilbake i historikken min på flickr, men det er vel alt. Jeg liker egentlig ikke å bygge det samme som alle andre, og Star Wars er jo bygget opp og ned og ut og inn av ganske mange. Så derfor har jeg holdt meg unna Star Wars til nå. Til denne konkurransen har jeg forsøkt bevisst i hver runde å velge utradisjonelle ting å bygge, nettopp for å skille meg litt ut fra alt det andre som fins.

Takk for det :slight_smile:
Hehe, jeg klarer å være rimelig greit produktiv under press :stuck_out_tongue: Får ikke gjort så mye annet med fritiden min når jeg holder på sånn da :wink:
Men dessverre, så får du nok ikke se noe av dette live. Det meste har jeg allerede måttet knuse for å kunne gjenbruke klossene til neste runde…
Dessuten er ikke ting bygget for transport i det hele tatt, og heller ikke for å ses fra noen andre vinkler enn på bildene. Foreløpig har jeg dog valgt å beholde de to svevebilene inntakt, og de 3 dyrene også, selv om dragen plukker seg selv fra hverandre bare jeg ser på den…

Jeg er ikke SW fan, men her holder det å være Lego fan
Hatten av :smiley:
Gleder meg til finalebidraget