Cafè Corner

Hei, fersk i gamet, men det er utrolig hvilke ineteresser barn i huset kan få frem hos han gamle far. Jeg har ikke bygget på mange år, men har fått teften igjen nå. Bedre sent enn alvor, som det heter.
Mine spørsmål:

  1. Er det noen som har kjøpt den flotte Cafè Corner?
  2. Får man kjøpt den i Oslo, i så fall hvor?
  3. Hva koster den i så fall her i Norge?
  4. Er det noe å spare ved å kjøpe den fra f eks Lego direkte?

Hei Ole
Velkommen. Er ikke så gammel i gamet selv heller, men det skjemmer ingen. Smile
Du får dessverre ikke kjøpt cafe corner i Norge.
Jeg kjøpte cafe corner på bricklink.com, og fikk det sendt fra usa. Husker ikke helt hva jeg betalte for det, men jeg kom faktisk billigere ut enn å kjøpe det fra LEGO. (rundt 1250 inkl. frakt. Det tok riktignok litt tid, men det kan man leve med…)
Det er jo dessuten sånn at vi her i Norge ikke får lov til å kjøpe ting direkte fra LEGO, så da må man i alle tilfeller sende ting via et annet land.
Sjekk ut bricklinck.com. Der finner du alt du trenger og kan ønske deg. Bare husk å sjekke tilbakemeldingene på de du bestiller fra, så du er sikker på at de er seriøse.
Hilsen varg Smile

Hei Ole, og velkommen til forumet.
Her på forumet er det både unge og ikke riktig så unge LEGO interesserte og LEGO fantaster i alle aldre og fasonger, så du passer helt sikkert inn i den gemene hop Smile
Angående Cafè Corner så kjøpte jeg det i Legoland Billund når jeg var der på bilferie i sommer. Bare synd det var bare ett slikt sett i hyllene når jeg var der, ellers hadde jeg kjøpt fler. Er ett veldig flott sett uansett om andre her er lei av det nå Wink
Desverre så kan man ikke få kjøpt det i vanlige lekebutikker her i Norge, men jeg har kommet over en liten spesialbutikk her i Tromsø som av og til klarer å få importert en del skjeldne “Shop@home only” sett. Kan hende det finnes flere slike spesialbutikker rundt om i Norge?
Butikken her i Tromsø er en liten bruktblad sjappe som også har en del leker, deriblant LEGO. Litt stive priser, men det funker når man er riktig desperat Very Happy
Og når det gjelder Shop@home så var det en tråd her på forumet om at noen kunne handle der og få pakkene sendt posterestante (må ikke forveksles med “post deres tante”) til en by nær grensa i Sverige, så kan du bare kjøre over dit å hente pakken.
Selv har jeg en søster som bor i Tyskland, så jeg bestiller deler og får det sendt til henne og så vidresender hun det nordover til meg her i Tromsø…

Jeg har sett cafe corner her på Gjøvik men det er en stunn siden så det er nok solgt!!

Takk for gode tilbakemeldinger og varme velkomsthilsner. Da blir det nok heller tog jeg får ønbske meg til bursdagen min.
Fikk forresten 50 kroner i rabat på det hvite “drømmehuset” i går på BR leker. Innpakningen var litt ødelagt, men den ender jo i papirsøppelen uansett.

Hvite drømmehuset ???

Ole Riksaasen Dahl wrote:
Takk for gode tilbakemeldinger og varme velkomsthilsner. Da blir det nok heller tog jeg får ønbske meg til bursdagen min. Fikk forresten 50 kroner i rabat på det hvite "drømmehuset" i går på BR leker. Innpakningen var litt ødelagt, men den ender jo i papirsøppelen uansett.
*iiiiiiiikkkkkkkkkkk* Innpakning i søpla? Det er jo bare når man kjøper mange-mange like sett Wink Forøvrig så jeg Cafe corner på Lego brand-butikken i Milton Kaynes i forrige uke, men jeg kjøpte Market street denne gangen, siden Cafe corner alt finnes i huset. Det er absolutt et sett å ønske seg! Det er dog stort å pakke med hjem i bagasjen hvis man flyr (gjorde det forrige Englandstur) - men med din innstilling til esker kan du jo plukke ut de to hefta og posene og kaste eska der du er?? Wink Det er ganske greit å få levert Lego fra S@H til hoteller/B&B'n mens man er på tur, krever litt planlegging pga. leveringstid og en gjerne en e-post til stedet på forhånd. Jeg har personlig gjort det flere steder i UK og i Italia. Kanskje en bursdagsgave fra noen som er flinke til å planlegge og veldig glad i deg? .. og ellers kan vi håpe at Lego snart åpner S@H for Norge snart????? aj-ml - med alt for mange kasser med tomme Lego-esker på loftet

Siden jeg er gift og bor i et lite rekkehus så kaster jeg faktisk innpakningen. Jeg er faktisk av den oppfatningen at brikkene inne i esken er noe viktigere enn selve pappen på utsiden. Lurt tips det med å kaste esken i utlandet og bare ta med seg klosser og hefter hjem.

aj-ml wrote:
- men med din innstilling til esker kan du jo plukke ut de to hefta og posene og kaste eska der du er??
Man hva gjør man når man har handlet 3 stk 8527 (NXT) 2 stk 8288 (Crane) 1 stk 4957 (Ferris W) + 2 stk julekalendere, og alt skal ned i en koffert?? Det var nok noen som var forundret med 6 tomme LEGO esker i søpla på hotellrommet... Man behøver heller ikke å smugle da dette kom på ca 5500,- som er godt under grensa for hva en må betale mva for.. ( over 6k) Må innrømme at her i huset er det kun byggeveiledningene som blir tatt vare på. Har problemer nok med oppbevaring av LEGOen om vi også skulle ta vare på pappen.

Hmm… Jeg VAR eskesamler (aner ikke hvorfor) men nå er alle kubikkene sikkert blitt dasspapir… Hvorfor samle på disse eskene? Som om noen gidder kjøpe dem på Bricklink?

Daniel wrote:
Hvorfor samle på disse eskene?
Oppbevaring av klosser? Det er hva jeg bruker de større eskene til. Resten blir kastet - jeg har verken plass eller lyst til å ha kjempestore esker som ikke blir brukt; spiller ingen rolle om settet finnes å få tak i Norge eller ei, dog har jeg spart på Café Corner esken ettersom den gjør seg ypperlig som en makeshift flyplass og oppbevaringseske på toppen av alle de andre eskene. Ole Dahl; prøv rådene som er nevnt her i tråden. Du bor i Oslo-området antar jeg, så jeg gjetter på at du en gang i blant er over grensen og handler? Bruk poste restante, vent til du får en bekreftelse på at pakken er sendt, og dra på harrytur i det tidsrommet (til korrekt by, mind you) som du vet pakken har ankommet. Postkontorene oppbevarer pakkene i 30 dager, så det skulle ikke være altfor vanskelig, spesielt nå med E6 og alt. Og hvis du ikke har vært på harrytur før, merk deg hva stort sett alt koster (briller, tv-apparater, mat, the lot). Det er mye penger å spare tross alt på en slik tur.

Jeg har generelt et samlemani problem når det gjelder LEGO. For noen år siden klarte jeg “endelig” å begynne å kaste de blanke plastikkposene brikkene kommer i…ja…de helt uten teginger av no slag på…noen med huller og andre uten. Ikke spør meg hvorfor jeg hadde tatt vare på de:s
For et par-tre år siden tok jeg en kniv og spretta opp eskene slik at de tar litt mindre plass enn når de har “eske-formen” sin. Selv om jeg langt ifra har alle eskene mine, så tar de jo fortsatt litt plass da…så innimellom lurer jeg på hvorfor jeg fortsatt har de…

Freddie wrote:
Oppbevaring av klosser?
Ok,ok. Greit med tanke på demontering av de enkelte sett...
Luza wrote:
Jeg har generelt et samlemani problem når det gjelder LEGO. For noen år siden klarte jeg "endelig" å begynne å kaste de blanke plastikkposene brikkene kommer i...ja...de helt uten teginger av no slag på...noen med huller og andre uten. Ikke spør meg hvorfor jeg hadde tatt vare på de:s For et par-tre år siden tok jeg en kniv og spretta opp eskene slik at de tar litt mindre plass enn når de har "eske-formen" sin. Selv om jeg langt ifra har alle eskene mine, så tar de jo fortsatt litt plass da.....så innimellom lurer jeg på hvorfor jeg fortsatt har de....
HEhe, jeg var likedan! Alt som var med skulle opp i den enkelte eske:P Til og med halvmånen som kan ramle av når man åpner ei eske... ALES (Anonyme LEGO Eske Samlere) - Jeg har endelig klart å løsrive meg fra trangen:P
Daniel wrote:
HEhe, jeg var likedan! Alt som var med skulle opp i den enkelte eske:P Til og med halvmånen som kan ramle av når man åpner ei eske... ALES (Anonyme LEGO Eske Samlere) - Jeg har endelig klart å løsrive meg fra trangen:P
Eske 7902 har ligget uåpnet en stund, så åpna den med poden i dag tidlig. Han tråkka på eska så den fikk en liten rift, i tilegg satte han på håret på minifiguren....jeg er fortsatt litt fornøyd med at jeg ikke frika ut på'n Very Happy Jupp, jeg trenger hjelp, men jeg blir stadig bedre - og godt å se at det er flere som klarer å komme seg videre i livet.....

Jeg åpner eskene, bygger modellene, legger oppskriftene til oppbevaring og deretter kaster jeg eskene. Litt som med ølflasker og pizzakartongene, med andre ord.

Luza wrote:
Han tråkka på eska så den fikk en liten rift, i tilegg satte han på håret på minifiguren....jeg er fortsatt litt fornøyd med at jeg ikke frika ut på'n Very Happy
Bragd i høy level! Ta deg en velfortjent Pebernød! Der har vi humoren! Smile
Daniel wrote:
Luza wrote:
Han tråkka på eska så den fikk en liten rift, i tilegg satte han på håret på minifiguren....jeg er fortsatt litt fornøyd med at jeg ikke frika ut på'n Very Happy
Bragd i høy level! Ta deg en velfortjent Pebernød! Der har vi humoren! Smile
For å være på den sikre siden:

Hehehe Smile