Bytteregler

Noen som vet om det stemmer at ToysRus har skifta ut reglement for bytte av uåpnede legosett? Er jo litt omsetning på dem her hjemme, så har bytta litt av og til og aldri hatt problemer med det. Tar ikke vare på kvitteringene heller fordi lego kan byttes overalt så lenge de har settene i hyllene/de er i katalogen. Men nå altså ikke hos ToysRus lengre? Kan det stemme, eller er det bare et utslag av usikker studentarbeidshjelp tro?

Gjermund

Jeg byttet et sett hos TRU forrige helg, da satt de på byttemerker på settene jeg byttet til. Det var også et skilt med litt bytteinfo ved kassen som jeg ikke har sett før. Har heller ikke fått byttemerker tidligere når har kjøpt LEGO hos TRU, så godt mulig de er igang med nytt system. Virket som de skannet både byttekode og produktkode og knyttet dem sammen.

I mitt område så har alle lekebutikkene som fører LEGO byttet uten kvittering så lenge det har vært sett som de har i hyllene/katalogen, håper det fortsetter slik…

Hm… de sa det var nye regler. Det betyr at det blir litt nye forsiktighetsregler ved innkjøp fremover det da…

Ja, det stemmer at det er nye regler. Var innom der for noen dager siden for å beføle minifigs.
Og ei dame fikk ikke bytta presanger. De spurte alle som kjøpte om de ville ha byttelapp.

Oppdaget dette rett før jul på TRU. Virker som de sikter på å bare ta ting de vet er solgt hos de i retur… Kan legge til at de har (kanskje ikke overraskende) begynt med samme prosedyre hos BR.

TRU og BR er samme kjede/eiere fikk jeg opplyst sist jeg byttet hos TRU. Jeg fikk også beskjed om at det var fri bytting ut januar på julegaver, mens fra 1. februar ble det litt vanskeligere. Jeg var innom to ganger og byttet i januar, og siste gangen fikk de opp hvor varen var kjøpt når de kjørte strekkoden. De kunne fortelle meg at denne er kjøpt hos BR, men siden det var samme kjede så gikk det fint å bytte.

Hørtes ikke bra ut! Kan umulig være lovlig :laughing:

Når jeg var innom Lego Store i London så var de ansatte i butikken med og befølte minifigurer for å finne akkurat den som kunden ville ha. Her snakker vi god kundeservice :slight_smile:

Haha, herregud, dere altså…

Men til byttregler…, det stemmer at de har skjerpet inn og jeg vil anta at det er for å forhindre at man kjøper noe på salg/billigere et annet sted for så å bytte det til noe dyrere hos TrU. Har gjort det selv tidligere og var litt “nervøs” der jeg håpefull ønsket å gjøre en god deal. Det gikk fint hver gang men så overhørte jeg en ansatt som fortalte en annen kunde om innskjerpingen og siden har jeg ikke gjort det.

Ser den, men litt kjipt når du ikke får bytta noe du har kjøpt gjennom toysrus’ nettbutikk…

Nå har ikke jeg handlet i nettbutikken der men får man ikke en kvittering når man har handlet.
Slik at hvis det skulle skje noe, så har man bevis for at man har handlet ?

Siste ordre jeg fikk fra TRU’s nettbutikk kom settene med disse klistremerkene på, så det tror jeg ikke skal bli noe problem. :slight_smile:

Handla i desember. kvitteringa gikk i søpla med emballasjen, og klistremerkene var ikke “oppfunnet” enda. Vipps - ingen bytterett. Men lego er kult uansett, så det er ingen katastrofe. Ville bare heller ha en detective’s office enn et blått godstog…

Detectives Office var grunnen til at jeg byttet også