Byggesamling Spillhuset Bergen søndag 22. mai

Er det interesse for en samling på Spillhuset i Bergen søndag 22. mai? Tidsrom ca 1430-1730 (huset er åpent 14-18).

Setter ikke noe konkret på agendaen i denne omgang, men ta gjerne med et eller annet å bygge på, evt en kul og transportabel modell du har lyst til å vise frem og godt humør - vi har alltid noe å preike om (f.eks aktiviteter vi kan ha på disse samlingene)! Prøver å få klar en kasse med løs Lego til de som kommer innom / ikke har med seg noe. Gi en lyd her hvis du har lyst å komme (ikke bindende påmelding, men fint med en pekepinn).

Med forbehold om at jeg får booket et rom til oss.

PS: dette er den eneste søndagen i mai jeg har anledning. Hvis det er ønske om samling en annen dag, er det fullt mulig å ta kontakt med Spillhuset og lage til noe uten at jeg er involvert altså! Det er gratis å bruke lokalene innenfor de ordinære åpningstidene men det bør bookes plass på forhånd.

1 Like

Eg satser på å stille uansett, satser på å ha noe klart å bygge på og :grin:.

Satser på å stille med kone og fire barn, har Lego 43196 gjemt unna til jentene, håper de ikke finner den ila neste 10 dagene :grin:.

Er forresten cosplay-møte i cafeen samme søndagen og.

1 Like

Minner om denne! Rom er booket til søndag 22 mai kl 1430.

1 Like

Kan du ta med en “formel” på å bli medlem i Brikkelauget? Kanskje et A4-ark (laminert?) som de kan ha på Spillhuset for folk som er innom og putler med Lego :slight_smile: .

Jeg er ikke trygg på prosessen for å bli medlem selv, og regner med flere enn meg vegrer seg til følge trinnene fra en gammel tråd. Om tråder fortsatt er gjeldende, så hadde det vært veldig kjekt å kunne ha f.eks. “oppdatert dd.mm.åååå” på “sticky”-tråder, slik at man vet at trådene ikke er utdatert.

Det er bare å komme tidligere hvis dere har mulighet, jeg er på huset og det åpner nå kl 13. Jeg må stikke senest 1630. Har dessverre ikke fått tenkt noe på det med medlemsinformasjon osv, men der har vi fortsatt en jobb å gjøre på nettsiden.

Takk for en hyggelig stund på Spillhuset i går ettermiddag. Det gikk for det meste i prat med publikum og fribygging med diverse løsklosser. Ønsker gjerne at flere medlemmer tar turen på disse samlingene etter hvert, slik at vi har litt flere å spille på i forholdet vårt til Spillhuset.

Fra min side blir det nå en liten event-pause fram til Bergen Spillfestival i midten av august. Men som jeg nevnte tidligere i tråden, hvis noen ønsker å bruke Spillhuset i åpningstiden til å ha en byggesamling el.l. så er det bare å ta kontakt med de på hei@spillhus.no så får man booke et rom gratis.

1 Like

Takk for alt du har bidratt med SveinTore, det har vært veldig kjekt å være med, prate, og se på at “ting blir til” :slightly_smiling_face:. Helt fantastisk snilt, og smart av deg å ta med stor kasse med 2x4 for dagen, hadde de hatt en slik kasse i spillhusets sortiment hadde nok det vært lego-bygging på huset hver dag, hele tiden :grin:.

Gleder meg til fler møter, håper fler kommer!

1 Like

Nå ble jo den donerte løse LEGOen også poppis, men en skikkelig “brick pit” med kun basic 2x4 / 2x6 / 2x8 /2x10 osv hadde vært helt konge å hatt på huset. Skal se hva vi får til etter hvert! Vil tro Spillhuset selv kan avse litt midler til innkjøp også.

1 Like

Superbra at du har tatt styring på dette, og så må jeg bare understreke igjen at det ikke er mangel på interesse som gjør at jeg uteblir! Den lille utstillingen i forbindelse med åpningen ga mersmak, de andre datoene har bare kollidert enten med jobb eller, i går, med bryllupshelg på Sørlandet… :bride_with_veil:t3::person_in_tuxedo:t2:

2 Likes

Gratulerer på etterskudd @hazel ! Det blir flere anledninger utover høsten, og kanskje vi kan lage til litt ekstra aktiviteter som minifig-trading, ta med oss småting vi har til salgs, kjøre quiz med en liten premie etc. Forslag mottas med takk.

Og ikke minst (mens jeg husker det) - hvis noen har noe andresortering-LEGO liggende til overs (det trenger ikke være store mengder) så er det superbra med donasjoner til “rotekassen” som står på Spillhuset. Den vokser sakte, men sikkert. Skal prøve å huske å ta noen bilder neste gang!

1 Like

Jeg er nokså sikker på at jeg har liggende en liten haug med andresortering, ja. Kommer nok aldri til å bruke det selv, så det kan utmerket godt doneres til Spillhuset (skal bare sjekke om det er noen spesielt spennende deler oppi der først).

1 Like