Bygger ny 8 sylindret versjon av Lego car chassis fra 1980

Jeg bygger ny 8 sylindret versjon av Lego car chassis fra 1980. Foreløpig er den på tegnebordet men jeg skal lage en byggeinstrukjon. Den har så langt over 500 deler. Det er 8 sylinder boxer med to fungerende kammer drevet av et sjult tannhjul selv om det også kommer registerreim. Kammene sitter riktig nok på feil sted i forhold til en boxer men den originale motoren på LEGO sitt chassie er ikke særlig realistisk den heller. Jeg har laget girkasse selv med 3 trinn. Jeg valgte lavprofil dekk da jeg syntes at jeg fikk en kulere versjon da. Grunnen til at jeg bruker den eldre stil Technic deler og mikser litt med “vanelige” deler er at jeg oså vil beholde litt av vintagestilen selv om det er helt nykonstruksjon. Jeg skal lage setene i dag, helt nye sportsseter med nakkestøtter.

Originalen:
[attachment=1]uten navn.png[/attachment]

Min utgave:
[attachment=0]Noname.jpg[/attachment]

Fornyelse/oppdatering/forbedring av gamle modeller er alltid spennende.

Spennende. Har originalen.
Har sett at andre har laget en moderne technic
Versjon av denne. Blir morsomt å se en
Moderne versjon i gamle technic klosser.

Jeg har originalen jeg også.
Jeg fant bedre hjul som ikke er for små men heller ikke for store til å gjøre den kjedelig. Nå har det kommet formseter med nakkestøtter også. Foreløpig er jeg oppe i 662 brikker. Jeg er sikker på en ting - den har aldri vært laget i 8 sylindret versjon.

[attachment=2]Noname.jpg[/attachment]

[attachment=1]Noname2.jpg[/attachment]

[attachment=0]Noname3.jpg[/attachment]

Jeg kan nevne at jeg planlegger byggeveiledning tilpasset nettbrett og muligens i Apple store når modellen er ferdig. En ting er sikkert. Byggeveiledningen kommer i fysisk blad trykket på trykkeri i USA. Jeg har alt det jeg trenger for å gjøre alle disse tingene. Nå er jeg i gang med byggeveiledningen.

Interessant hjuloppheng. Her har jeg gjort noe som jeg tviler på at LEGO noen gang har gjort - bygget med liggende støtdempere.

[attachment=0]Noname.jpg[/attachment]

8674 Ferrari Racer
http://lego.brickinstructions.com/m/lego_instructions/set/8674/Ferrari_F1_Racer_1:8_

Den var jo fin den, men jeg forstår ikke hvorfor du legger den i denne tråden.

Her ser man tydelig uten tvil hvilken bil dette skal ligne på. Men den er jo dobbelt så sporty som originalen og sikker mer hestekrefter. Dette bildet viser den fra siden for å vise det totale designet så langt og å vise hvior sporty den er. Dette er virkelig en sportsbil.

Så langt har den 813 brkker.

[attachment=0]Noname.jpg[/attachment]
¨

Liggende støtdempere.

Ja, beklager at jeg glemte å presisere poenget med linken. Det er at LEGO jaggu meg hadde liggende dempere. Faktisk helt horisontale sådan.

Jeg hadde en radiostyrt bensinbil i skala 1:5 som hadde det samme dempersystem som den. (den var rask 130km.t)

Og jeg har husket kaffekoppene i midtkonsollen.

[attachment=0]Noname.jpg[/attachment]

Denne skal få en god MOC tegning. Det er nesten ingenting igjen som er originalt og jeg skal endre setene ganske mye også. Dette er 90% egenbygget. Jeg lånte litt bare for å komme i gang. Den er mye mindre original enn den ser ut.

Det er imponerende at LEGO tar seg tid til å gjøre sånt. Jeg hadde mer forventet å finne så avansert hos feks Sheepo’s garage etc…

Grunnen til at jeg valgte liggende dempere er at jeg ikke vil at fjæring skal være så sykelig slik at den ligner mer på originalen, bare mer avansert.

Denne bilen skal jeg bygge ferdig elektronisk og jeg skal starte å lage nye proffe tegninger og mer detaljerte i Ldraw.

Ferdig bygget. Nå skal det lagets byggeveiledning i Ldraw.

Her er min versjon av LEGO 8860:

[attachment=2]Noname.jpg[/attachment]